جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
گزارشی از موکب حوزه علمیه آیت الله بهاری

حوزه / حجت الاسلام زارعی گفت: در کنار زائران از سراسر کشور، کاروان‌های زائرانی از کشورهای هند، ازبکستان، پاکستان، آذربایجان و افغانستان نیز در این موکب حاضر شدند که هدایای فرهنگی نیز از طرف موکب به آنها اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام علی اصغر زارعی مسئول موکب آیت الله بهاری روز گذشته در مراسم تقدیر از خدام موکب آیت الله بهاری شهرستان بهار، که در مدرسه علمیه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی موکب مدرسه علمیه آیت الله بهاری(شهید سید میلاد مصطفوی) به مدت ۲۰ روز پذیرای زائران از سراسر کشور بود.

وی بابیان اینکه خادمان موکب در این مدت، بیش از ۲۵هزار پرس غذا در بین زائران سید الشهدا(ع) توزیع کردند، گفت: در کنار تغذیه زوار، امکان اسکان نیز برای ۴۰۰ زائر برادر و خواهر فراهم شده بود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری، با اشاره به برپایی غرفه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: از جمله غرفه‌های برپا شده در این مدت غرفه‌ معرفی کتاب، معرفی شهدای جبهه مقاومت، پاسخ به سؤالات شرعی، دو رکعت نماز عشق، قرائت قرآن، غرفه جوانی جمعیت و ترویج فرزندآوری، غرفه بازی و نقاشی کودکان با موضوع اربعین و امام حسین(ع) بود که با استقبال خوب زائران و خانواده روبرو شد.

وی با تأکید بر اینکه در کنار ارائه خدمات فرهنگی، خدمات امداد خودرو و اورژانس نیز در این موکب به زائران ارائه می‌شد، یادآور شد: از نکات جالب توجه در این ایام، حضور پرشور کودکان و نوجوانان به عنوان خادم بود که از آن می‌توان به عنوان حرکت در مسیر نهادینه کردن فرهنگ خادمی در نسل جدید یاد کرد.

حجت الاسلام زارعی، با تقدیر از همه خادمان و دست اندرکاران موکب آیت الله بهاری، ابراز کرد: در کنار زائران از سراسر کشور، کاروان‌های زائرانی از کشورهای هند، ازبکستان، پاکستان، آذربایجان و افغانستان نیز در این موکب حاضر شدند که هدایای فرهنگی نیز از طرف موکب به آنها اهدا شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha