جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
ساوه

حوزه/ کارشناس مسئول امور قضایی دادسرای ویژه روحانیت گفت: طلبه اگر کنشگری اجتماعی نداشته نباشد،علم و تقوا برای او کارساز نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آئین آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول (س) با حضور فرهود فهیم کارشناس مسئول امور قضایی دادسرای ویژه روحانیت، امروز در نمازخانه این موسسه آموزش عالی حوزوی برگزار گردید.

فهیم با اشاره به سه ضلع مهم برای یک طلبه گفت: تحصیل، تهذیب و کنشگری اجتماعی سه ضلع مهم یک طلبه است و طلبه اگر کنشگری اجتماعی نداشته نباشد؛ علم و تقوایش برای او کارساز نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: زن طلبه فرهیخته سطح سه و چهار در جامعه باید یک کنشگر باشد نه یک انسان منفعل و هر یک از طلاب باید در فضای سنتی و محافل بانوان و چه در فضای مجازی و تشکیل صفحات مجازی؛ اثرگذاری اجتماعی داشته باشند.

کارشناس مسوول امور قضایی در ادامه اضافه کرد: تحصیل، تهذیب و کنشگری اجتماعی نباید باعث شود یک زن فرهیخته متدین اهل علم از خانواده و فرزندان غافل شود. نقش همسری و مادری طلاب در کنار نقش کنشگری اجتماعیشان اثر گذار خواهد بود و تربیت فرزندان صالح می تواند زمینه ای برای کنشگری اجتماعی ایجاد نماید.

وی با اشاره به آغاز هفته مقدس یاد آور شد: ما مدیون خون شهدای گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستیم و طلاب با قدرت در عرصه علم و عمل گام بردارند و از تهذیب و توسل به اهل بیت (علیهم السلام) غافل نشوند و با ورود به عرصه خدمت به جمهوری اسلامی ایران ثمره علم و تهذیب خود را به کار ببرند و با تدریس و تبلیغ در فضاهای ایجاد شده برای طلاب؛ در جامعه اثر گذار باشند.

در ادامه خانم کرمی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س)، ضمن عرض تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، بر استفاده بهینه طلاب از فرصت ها و مطالعه و افزایش علم و دانش سفارش نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha