جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ حجت الاسلام براتی‌زاده گفت: رمز موفقیت تمام پیامبران و بزرگان اسلام، صبر و استقامت در برابر مشکلات و نیش و کنایه دشمنان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه محلات اولین نشست اخلاق عمومی امروز با حضور حجت الاسلام حسن براتی زاده استاد این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام براتی زاده اظهار داشت: در قرآن کریم ۷۰ آیه در مورد صبر بیان شده است.

وی افزود: رمز موفقیت تمام پیامبران و بزرگان تاریخ، صبر و استقامت در برابر مشکلات و نیش و کنایه دشمنان بود.

استاد حوزه تصریح کرد: در طول تاریخ نمونه‌های بسیار زیادی از صبر ائمه معصومین(ع) در برابر افرادی بیان شده که بغض و کینه خانوادگی شان تبدیل به عشق و حب به اهل بیت(ع) شده و این امر تنها با خلق خوش و صبر زیاد آن بزرگواران تحقق یافته است.

حجت الاسلام براتی‌زاده ابراز کرد: اگر زن و یا مردی در برابر اخلاق بد همسر، فقر و نداری همسر و یا بیماری او صبر داشته باشد، چه در این دنیا و چه در آخرت آثار و برکات بسیاری را مشاهده می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمان امامت امام حسن مجتبی(ع) دشنام گویی بر حضرت علی(ع) و خاندان عصمت و طهارت از واجبات نماز بوده و جزء تعقیبات نماز محسوب می‌شده، اما امروزه با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال شاهد هستیم که صبر امامان ما به ثمر نشسته و جهان اسلام و بسیاری از مردم دنیا جذب بزرگی و عظمت ایشان شده‌اند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha