جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کاروند

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت املاک در شهرستان بیجار صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سنندج، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و خیریه استان کردستان، امروز سه شنبه در همایش یاوران وقف اظهار کرد: امور خیر در حوزه‌های گوناگون وجود دارد اما اکمل آن در دین اسلام وقف است.

وی افزود: سنت وقف ابدی و ماندگار است و ثواب و برکات آن همواره جاری است و باید در راستای ترویج این مهم تلاش کرد.

مدیر کل اوقاف و خیریه استان کردستان اعلام کرد: اولین وظیفه ترویج فرهنگ وقف را سازمان اوقاف بر عهده دارد و این سازمان اختیار دار تام اوقاف نیست بلکه امانت دار موقوفات است.

وی ابراز داشت: هرچه قدر امانت‌دار خوبی باشد دیوار بی اعتمادی از بین می‌رود و امیدواریم زمانی پیش بیاید تا این دیوار به طور کامل از بین برود.

حجت الاسلام کاروند بر اجرای نیات واقفان تاکید کرد و گفت: این مهم همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و باید در راستای اجرای آن تلاش کرد.

۹۵ درصد اسناد مالکیت اوقاف صادر شده است

وی تاکید کرد: امسال اولین استانی بودیم که اسناد موقوفات را توانستیم صادر کنیم و بیش از ۹۵ درصد اسناد مالکیت برای املاک اوقاف صادر شده است.

مدیر کل اوقاف و خیریه استان کردستان ابراز داشت: در شش ماه امسال بیش از دو هزار و پانصد سند مالکیت در بیجار صادر شده است.

وی ابراز داشت: مطالبه گری موقوفات نباید تنها به اوقاف منتهی شود و باید علما در راستای ترویج فرهنگ وقف تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام کاروند اعلام کرد: تعداد هزار و ۸۶۹ نفر از ماموستا پرداختی آنها هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود و در بخش طلاب خواهر و برادر هر سه ماه یک‌بار پرداختی واریز می‌شود.

وی گفت: طلاب متأهل غیر شاغل به صورت ماهیانه مستمری را دریافت خواهند کرد.

بیش از ۱۸۰ میلیارد طلب اوقاف از ادارات دولتی

حجت الاسلام کاروند اعلام کرد: اگر قسمتی از مطالبات وقف از دستگاه‌های دولتی پرداخت شود به حوزه بهداشت و درمان کمک بزرگی می‌شود و در حال حاضر بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات اوقاف از دستگاه‌های دولتی وجود دارد.

وی ابراز داشت: بخشی از موقوفات به حوزه درمان اختصاص یافته است و باید ادارات دولتی مطالبات خود را پرداخت کنند تا در این حوزه اقدامات خوبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha