جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی گفت: در طی قرن‌های مختلف مردم همه امیدشان به انبیا بوده است و امروز علمای دین در این شرایط، باید در این میدان حضور داشته باشند و در مقابل این جنایت‌های وحشتناک سکوت نکنند و صدای مظلومیت مردم غزه و لبنان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم راشد یزدی، در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محفوظی (ره) امروز سه‌شنبه ۳ مهرماه در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم رضوی با اشاره به اینکه ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی بودند، اظهار داشت: انبیای الهی نقش هدایت و اصلاح بشر را داشتند، در هر عصری که خداوند پیامبری را مبعوث کرده است برای راهنمایی و هدایت بشر بوده است.

وی افزود: در عصر حاضر مراجع، علما و حوزویان، در هر سطح علمی که هستند همان وظیفه را بر عهده‌دارند باید تلاش کنند جامعه را اصلاح کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر در دنیا گفت: امروز کسانی که مدعی مدیریت جهان در دنیا هستند، جنایت‌کارانی مانند رژیم غاصب صهیونیستی هستند که جنایات انسانی آن‌ها فراتر از قانون جنگل است؛ در طی قرن‌های مختلف مردم همه امیدشان به انبیا بوده است و امروز علمای دین در این شرایط، باید در این میدان حضورداشته باشند و در مقابل این جنایت‌های وحشتناک سکوت نکنند و صدای مظلومیت مردم غزه و لبنان باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی در ادامه به ویژگی‌های آیت‌الله محفوظی اشاره کرد و ادامه داد: این عالم با اخلاص، مجاهد، فقیه و عارف بود؛ من با مجاهدت‌های ایشان در عرصه‌های فقهی، اصولی و اخلاقی از نزدیک آشنا هستم و درک کرده‌ام.

وی به فعالیت‌های انقلابی آیت‌الله محفوظی در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی با سایر علمای قم در سال‌های 1334 اشاره کرد و افزود: از جمله دوستان صمیمی ایشان آیت‌الله بهجت و آیت‌الله مصباح یزدی بودند.

وی خاطرنشان کرد: از آیت‌الله محفوظی تألیفات گوناگون و شاگردان زیادی به یادگار مانده است رحلت این عالم ربانی برای حوزه علمیه قم و ایران تأسف‌بار است این عالم ربانی برای شاگردانشان پدر معنوی بودند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت آیت‌الله محفوظی با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان، اساتید حوزه علمیه، مبلغان، مدیران آستان قدس رضوی و خانواده این عالم ربانی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha