جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق - مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ آیین رسمی افتتاح حوزه علمیه تهران مقارن با هفته دفاع مقدس و در جوار مرقد ملکوتی امام عظیم الشأن و مزار شهدای دفاع مقدس و با پیام تصویری مرجع عالیقدر حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مدیر حوزه علمیه تهران حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، در ابتدای مراسم ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید بیان کرد: ما سال تحصیلی متفاوتی را آغاز کرده ایم. به فال نیک می گیریم تقارن با هفته دفاع مقدس و میلاد حضرت محمد و امام صادق (ع) را و از طرفی نگران و محزون از اتفاقات کشور لبنان و حزب الله قهرمان و غزه مظلوم هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: ما طلاب حوزه علمیه تهران در همین مراسم و از کنار مرقد مطهر امام راحل (ره) اعلام می کنیم همانگونه که روحانیت در تمامی جبهه ها در خط مقدم جهاد و خدمتگزاری بوده است، در دفاع تمام قد و همه جانبه از جبهه مقاومت و قدس عزیز نیز از هر گونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.

وی در ادامه به اولویت های حوزه علمیه تهران در سال جدید اشاره کرد و گفت: در سال جدید تحصیلی توجه به سطوح عالی و افزایش دروس خارج رسمی و توسعه رشته های تخصصی خصوصا تبلیغ و همچنین قرآن محور کردن مدارس علمیه و تقویت علوم قرآنی در اولویت قرار گرفته است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تهران در ادامه به هفته وقف و لزوم توجه به پرداختن به این مقوله فرهنگی، دینی و اقتصادی اشاره کرد و گفت چنانچه با کمک خیرین و مسئولین محترم، موقوفات حوزوی احیاء گردد حوزه نیز به شأن و جایگاه خود باز می گردد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پایان عنوان کرد: یکی از ویژگی های حوزه علمیه شیعه غیرت دینی بوده است. ما همواره به آنچه در امت اسلامی و جبهه مقاومت و کشور عزیزمان در حال اتفاق است احساس تکلیف میکنیم.همانطور که از مسئولین در رفع مشکلات اقتصادی مطالبه گری میکنیم برای رفع مشکلات فرهنگی از جمله تقویت عفاف و حجاب نیز خواهان رسیدگی بیشتر و احساس مسئولیت بیشتر از جانب مدیران هستیم.

در ادامه پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی که به مناسبت افتتاح حوزه علمیه تهران در سال جدید تحصیلی صادر شده بود به سمع و نظر حاضرین رسید.

بخش دیگر این مراسم سخنرانی آیت الله رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و غبارروبی مزار شهدای دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان شهدای انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha