جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حاجبی

حوزه/ امام جمعه قشم گفت: سیره پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در فرهنگ گسترش وقف در جامعه مسلمین، سرمنشأ تأثیرات شگرف در امور مختلف از جمله در حوزه‌های آموزش، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم در آیین تجلیل از یاوران وقف با اشاره به اینکه وقف راهی نورانی بین دنیا و آخرت است، ادامه داد: وقف سنتی اسلامی و به معنای هدیه ابدی برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در جهت خیر و نیکی و رضای خدا است و به تعبیر ساده تر وقف جمع بین ۲ نگاه دنیوی و اخروی است.

وی با مؤثر دانستن سیره پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در گسترش وقف در جامعه مسلمین، آن را سرمنشأ تأثیرات شگرف در امور مختلف از جمله در حوزه های آموزش، فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد.

امام جمعه قشم توضیح داد: بدون شک کسی که از مال خود به خاطر رضای پروردگار می گذرد دارای معرفت دینی است که با این اقدام در انجام کارهای خیر مشارکت می کند.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین بدبختی بشریت این است که اموال را متعلق به خود می داند و نمی‌خواهد قبول کند که اموال امانتی در دست اوست و صاحب واقعی آن خداوند است.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه وقف نوعی دل کندن از مال است، بیان کرد: واقفان، نیک اندیش و خیراندیش با انجام وقف فردی و جمعی آینده نگری و معادنگری را دیده اند و بهترین عمل را برای خودشان انجام داده اند و برای خود یک چشمه همیشه جاری به یادگار گذاشته و ثبت کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha