جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
ابراهیمی

حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان، در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وقف، اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: توسعه وقف یکی از نیازهای جامعه امروزی است و این سنت حسنه باید به سمت ساخت بیمارستان و ساخت مدرسه سوق داده شود و کمکی برای افراد نیازمند و بی بضاعت باشد.

امام جمعه میناب همچنین بر توسعه فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سنت حسنه وقف رو به فراموشی می‌رفت اما با پیروزی انقلاب و تلاش‌های انجام شده این سنت حسنه در جامعه احیا شد.

آیت الله ابراهیمی اظهار کرد: دین اسلام برای مسئله وقف اهمیت بسیار زیادی قائل بوده است، در قرآن کریم نیز به مسئله باقیات صالحات اشاره شده و یکی از مصادیق آن مسئله وقف است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha