جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ضمن قدردانی از گروه هایی که بخشی از دارایی خود را در بخش های مختلف هزینه کردند، گفت: وجود موقوفات در استان فارس نشانگر سخاوت مردم فارس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی در همایش یاوران وقف که در مسجد نصیرالملک برگزار شد، ضمن تبریک هفته وقف، وحدت و دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس در تاریخ برای نخستین بار بود که یک وجب از خاک خود را به دشمن واگذار نکردیم.

وی دفاع مقدس را دفاع مردمی دانست و افزود: امروز ایران اسلامی مقتدرانه در دنیا ایستاده است، کشور های بسیاری در هشت سال دفاع مقدس به کمک دشمن آمدند اما این جنگ با پیروزی نظام مقدس اسلامی به پیروزی رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ضمن قدردانی از گروه‌هایی که بخشی از دارایی خود را در بخش های مختلف هزینه کردند، تصریح کرد: وجود موقوفات در استان فارس نشانگر سخاوت مردم فارس است.

وی گفت: هزار و ۴۰۸ بقاع متبرکه و بیش از ۲۰۰ هزار رقبه در استان فارس وجود دارد، همچنین ۳۳ با دفتر در فارس اوقات را اداره می کنیم و تا پایان سال چند دفتر دیگر نیز تأسیس خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: در بحث اخذ سند مالکیت در کشور رتبه نخست کشور را کسب کرده ایم، همچنین در بخش درمانی نیز خدمات بسیاری به مردم ارائه می شود در بحث ساخت بزرگترین پرورشگاه در خاورمیانه با ظرفیت ۶۰۰ نفر و برآورد هزینه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز فعالیت ها در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص فعالیت های مواکب اوقاف در اربعین نیز یادآور شد: اداره کل اوقاف در ایام اربعین هشت موکب داشت و کل هزینه کرد از محل موقوفات در محرم ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha