یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
کد خبر: 1186284
۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
هفته وقف

حوزه/حجت الاسلام واحدی گفت: ۳۴ مورد وقف به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان در استان مرکزی طی یکی سال گذشته به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،حجت الاسلام واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: هفته وقف فرصت مناسبی برای معرفی وقف های جدید، اطلاع رسانی در راستای توجه مردم به انجام این فریضه الهی بنا به نیاز روز و تقدیر از واقفان خیر اندیش است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل طی یک سال گذشته افزود: در یک سال گذشته ۳۴ مورد وقف به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان انجام شده است.

وی اضافه کرد: وقف های انجام شده توسط واقفین خیر اندیش رفع مشکلات اقتصادی، هزینه درمان، آزادی زندانیان، کمک به تحصیل و غیره بوده است.

حجت الاسلام واحدی همچنین با بیان اینکه در این راستا و از محل نیات واقفین ۱۸۶ مورد در راستای کمک هزینه ازدواج انجام شده است، بیان کرد: آزادی زندانیان و دارو و درمان به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مساعدت به ۵۰۰ اطفال به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان، را از دیگر فعالیت های این اداره دانست و اظهار داشت: اعزام ۳۳۰ نفر به کربلای معلی و مشهد مقدس به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان، توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین نیازمند به ارزش ۹ میلیارد تومان و طبخ و توزیع ۴۵۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۱۵ میلیارد تومان نیز از جمله فعالیت های انجام شده است.

حجت الاسلام واحدی راه اندازی ۴ کارگاه شمیم خدمت در سطح استان با ایجاد ۴۲۰ فرصت شغلی را از دیگر برنامه های انجام شده دانست و اضافه کرد: تهیه و توزیع ۹۰۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان بین دانش آموزان نیازمند، اجرای عملیات عمرانی ۴۰ بقای متبرکه به ارزش ۱۳ میلیارد تومان، اخذ ۲۳۶ فقره سند مالکیت موقوفات و ارایه خدمات به ۵۰ هزار زائر در اربعین حسینی از اهم اقدامات انجام شده توسط اوقاف استان مرکزی در یک سال گذشته است.

وی همچنین یکی دیگر از برنامه های این اداره کل را حمایت از طرح‌های دانش بنیان دانست و اظهار داشت: فاز نخست پروژه ملی پرورش ماهی در قفس در قالب ۱۰ قفس در یک سال اخیر به بهره برداری رسید.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی همچنین با بیان اینکه حدود ۲۱۳ روستای وقفی در استان مرکزی وجود دارد، اضافه کرد: درآمد موقوفات بر اساس نیات واقفین خیر اندیش هزینه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha