پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که وقف برای آخرت انسان ها است، گفت: احیای وقف بسیاری از چالش های اقتصادی، فرهنگی و معنوی جامعه را حل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به دهه وقف اظهار داشت: یکی از امور خیر و بابرکتی که از ابتدای اسلام تاکنون از سوی اهل‌بیت(ع) مورد توجه قرار گرفته، وقف است.

وی ادامه داد: وقف عنصری است که بسیاری از چالش‌های اقتصادی، فرهنگی و معنوی جامعه را حل کرده و مشکلات را برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام  بیان داشت: کسی که کار خیری را خصوصاً کار خیر مداومی را پی‌ریزی کند همان اجر کسی که بعداً از آن خیرات فیض می‌برد و موفق به امور عبادی و امور خیر می‌شود، برای مؤسس این خیر ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که با امکاناتش وقفی را انجام می‌دهد و مالی را وقف کار خیری می‌کند، بعد از فوتش پرونده وی بسته نمی‌شود، در واقع هرکسی از دنیا برود نامه عملش بسته می‌شود اما کسی که از مال و اموالش کار خیر و وقفی را انجام دهد پرونده‌اش بسته نمی‌شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان داشت: واقف خودش فوت کرده است اما حسنات جاریه برای او ثبت می‌کنند تا زمانی که دنیا وجود دارد.

وی افزود: روایتی از امام سجاد است که ایشان سر سفره می‌نشینند و یکی از اعضای خانواده به حضرت می‌گوید ما مطاعی آماده کردیم ، فقیری آمد و بخشی از آن را به فقیر دادیم و همین مقدار برای ما و شما باقی ماند، حضرت در پاسخش فرمودند: نه اشتباه کردی آن چیزی که دادی ماند و آن چیزی که در سفره ما است، می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ادامه داد: واقعاً برای کسانی که توانایی دارند از مال و اموال خود وقف کنند باید تا فرصت دارند آن را از دست ندهند.

وی بیان داشت: تمامی اموال انسان هر چه باشد با فوتش همه‌اش رفته است و حتی برخی افراد وصیت می‌کنند که بخشی از اموالش وقف شود که در واقع این کارها نسیه است و مشخص نیست وارثان این مهم را انجام دهند، به همین دلیل بهتر است افراد تا زمانی که در قید حیات هستند اموال خود را وقف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    2 0
    چه بهتر است که مسئولان اول خودشان یک کاری انجام دهند بعد مردم را تشویق به آن کار کنند .
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    انصافا حرف درستیه ولی ...