جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نشست تربیتی

حوزه/ نشست تربیتی با موضوع زندگی و سیره تربیتی شهید شاخص استان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه نجمیه سرخه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، نشست تربیتی زندگی و سیره تربیتی شهید شاخص استان سمنان شهید عباسعلی فیض با حضور همسر و فرزند شهید در سالن اجتماعات مدرسه نجمیه برگزار شد؛ در این نشست جمعی از بسیجیان و طلاب حضور داشتند.

در آغاز مراسم خانم عربی، مدیر مدرسه ضمن عرض خوش‌آمدگویی به خانواده شهید فیض گفت: شهدا راه عشق را طی کردند و به مدد خود رسیدند.

وی افزود: خانواده‌های شهدا راه بسیار سخت‌تری را طی کردند و رشادت و مجاهدت آن‌ها قابل وصف نیست. ان‌شاءالله شرمنده شهدا و خانواده آن‌ها نشویم.

در ادامه همسر شهید عباسعلی فیض، خانم احسانی در وصف شهید گفت: شهید عباسعلی فیض بسیار اهل مطالعه بودند و برای تشویق کودکان فامیل به مطالعه آنها را به کتابخانه می بردند و کتاب می گرفتند و از آنها می خواستند بعد از مطالعه آنچه فهمیدند را توضیح دهند.

وی افزود: برای کودکان قرآن می خواندند و معنی و مفهوم آن را بیان می کردند و از آنها می خواستند در زندگی خود از آن استفاده کنند.

همسر شهید ادامه داد: شهید به دعا بسیار معتقد بود و فرزندانش را توصیه می‌کرد هر کاری را با یاد خدا و برای رضای او انجام دهند.

وی در پایان گفت: اگر شهید امروز در جمع ما بود، انتظار داشت که در تربیت دینی فرزندان خود کوشا باشیم. زیرا تربیت دینی همه‌چیز را دربر می‌گیرد که مهمترین آنها ولایت پذیری است. برای تربیت دینی فرزندان خود وقت بگذارید.

فاطمه فیض فرزند شهید در ادامه گفت: تقوای بالای شهید باعث شده بود سطح سواد ایشان بالا برود. مسائلی که امروز در جامعه ما کم‌رنگ شده‌است، برای ایشان بسیار اهمیت و ارزش داشت. مانند: نماز، حجاب، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر.

وی گفت: پدرم من را از شش سالگی برای نماز صبح بیدار می‌کرد ،در رفتار و صحبت بسیار مراقب بود در همان سن کم به من حروف الفبا و ریاضی را آموزش داده بود. این آموزش حتی در زمانی‌که در جبهه بود قطع نشد و در نامه هایی که می فرستاد ادامه داشت. اهل بازی با فرزندانش بود.

فرزند شهید فیض تصریح کرد: بسیار به فرزندانش محبت می کرد و آنها را می بوسید. در هر شرایطی به قول خود وفادار بود.

فرزند شهید شاخصه مهم شهید را نظم دانست و گفت: پدرم برای هر کاری در زندگی برنامه ریزی داشت،حتی ورزش کردن و پول تو جیبی دادن.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha