جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اجتماع حوزویان خراسان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حوزه / مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان با تجمع در مدرسه علمیه نواب ضمن دفاع از جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان، جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل در غزه و لبنان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، تجمع حوزویان خراسان در حمایت از جبهه مقاومت و مردم قهرمان لبنان و غزه، با حضور مدیران حوزه علمیه خراسان، طلاب و اساتید حوزه اعم از خواهران و برادران امروز چهارشنبه ۴ مهرماه در مدرسه علمیه نواب برگزار شد.

در این تجمع پرشور انقلابی، طلاب حوزه ضمن محکوم کردن جنایت‌های اخیر رژیم غاصب اسرائیل، با مردم غزه و لبنان اعلام هم دردی و حمایت کردند.

در این اجتماع حوزویان خراسان فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، دولت جعلی صهیون به دست امت سرنگون می‌شود، را فریاد زدند.

آیت‌الله علم الهدی امام‌جمعه مشهد در این تجمع، به نقش توسعه شور انقلابی در تقویت جبهه مقاومت تأکید کرد و اظهار داشت: امروز وظیفه حوزویان، حفظ جبهه ضد استکباری در مقابل اسرائیل در داخل جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز دشمن را به حداقل وادار می‌کند و باعث وحشت استکباری جهانی می‌شود و از سویی به مسلمانان آرامش می‌دهد و در همه دنیا به رزمندگان فلسطینی و لبنانی قدرت روحی می‌بخشد، شور انقلابی در جامعه اسلامی ایران است.

وی خطاب به طلاب بسیجی حاضر در این اجتماع ضد استکباری در مدرسه علمیه نواب، خاطرنشان کرد: با برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های بسیار متنوع سعی کنید در داخل جامعه شور انقلابی را زیاد کنید، تنها مسئله به یک گردهمایی و اظهار تأثر از جنایات اسرائیل تمام نشود بلکه باید به‌صورت یک حرکت انقلابی شکل گیرد.

همچنین در پایان این مراسم بیانیه جمعی از تشکل‌های حوزوی مشهد مقدس پیرامون حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان قرائت شد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله القاصم الجبارین

أُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدیرٌ (آیه ۳۹ سوره حج)

به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه‌ جهاد داده‌شده است، چرا که مورد ستم قرارگرفته‌اند و به‌یقین خدا بر یاری آن‌ها تواناست.

رژیم اشغالگر صهیونیستی با تداوم جنایات خود و پس از نسل‌کشی خون‌بار در غزه، حملات بی‌سابقه‌ای را علیه مردم لبنان و نیروهای مجاهد حزب‌الله آغاز کرده و در همین چند روز اخیر، صدها نفر از مردم از جمله زنان و کودکان بی‌پناه را در جنوب لبنان به خاک و خون کشیده است.

در این حملات وحشیانه، تعدادی از علما و فضلای حوزه علمیه لبنان نیز مظلومانه به شهادت رسیده‌اند، این حملات ددمنشانه در سایه حمایت مستقیم آمریکای جنایت‌کار و انفعال مجامع بین‌المللی همچنان ادامه دارد و هرروز گستره بیشتری می‌یابد و قربانیان بیشتری می‌گیرد.

امضاکنندگان این بیانیه، ضمن دعوت از همه نخبگان و فعالان حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور برای محکومیت صریح و قاطع تداوم جنایات رژیم سفاک صهیونیستی، از مقامات کشوری و لشکری می‌خواهند در پاسخ بازدارنده و پشیمان کننده به این رژیم جنایتکار تردید نکنند و انتقام خون به‌ناحق ریخته رهبر فقید جنبش حماس شهید اسماعیل هنیه و سایر شهدای جبهه مقاومت را هرچه زودتر بگیرند.

تأکید می‌کنیم انتظار کنار گذاشتن خوی وحشی‌گری از این سگ‌هار که فقط در این چندماهه هزاران کودک معصوم را پاره‌پاره کرد و به خط‌ونشان‌های مجامع بین‌المللی نیز کمترین اعتنایی نکرده، ساده‌لوحی و خام‌اندیشی است.

از مردم عزیزمان نیز می‌خواهیم علاوه بر دعا برای نصرت سپاه اسلام و شکست دشمنان امت اسلام، از هرگونه پشتیبانی مادی و معنوی جبهه مقاومت به‌ویژه حزب‌الله لبنان که همواره در خط مقدم جهاد با کفار بوده است، دریغ نکنند.

در پایان از خداوند متعال، نصرت و پیروزی نهایی جبهه مقاومت و سلامتی و عزت روزافزون سرمایه بی‌بدیل جبهه مقاومت و دبیر کل حزب‌الله لبنان جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله را خاشعانه مسئلت می‌کنیم و اعلام می‌داریم آماده‌ایم با اذن رهبر معظم انقلاب، جان خود را در میدان نبرد با اسرائیل تقدیم کنیم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

۴ مهر ۱۴۰۳

جمعی از تشکل‌های حوزوی مشهد مقدس

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha