جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
الأزهر

حوزه/ الازهر مصر تجاوزات صهیونیست ها به سرزمین های لبنان را محکوم کرد و تاکید کرد که این تجاوز نشان دهنده نیت جنایتکارانه اشغالگران است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، الازهر مصر تجاوزات صهیونیست ها به سرزمین های لبنان را محکوم کرد و تاکید کرد که این تجاوز نشان دهنده نیت جنایتکارانه اشغالگران و تلاش آن برای تبدیل خاورمیانه به عرصه جنگ همه جانبه است.

الازهر در بیانیه ای اعلام کرد: الازهر تجاوزات تروریستی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را که در سایه سکوت بی سابقه و غیر موجه جهانی و بین المللی منجر به شهادت و مجروح شدن صدها لبنانی از جمله زنان و کودکان و آواره شدن هزاران نفر شد، به شدت محکوم می کند.

در بیانیه الازهر تاکید شده است: حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به لبنان چیزی جز شواهدی بر نیت جنایتکارانه آن و تلاش شبانه روزی آن برای تبدیل خاورمیانه به عرصه جنگ و گسترش دامنه درگیری ها و دربرگرفتن موارد دیگر نیست. پس از آن که غزه را به تپه های آوار و آبشارهای خون و هزاران نفر از قربانیان غیرنظامی و بی گناه تبدیل کرد که سرنوشت کل مردم را تهدید می کند.

الازهر ضمن محکوم کردن، این سوال را پرسید که جهان بین المللی کجاست که این گروه تروریستی مستکبر را مهار کند؟ چرا همه در برابر تروریسم شنیع که کشتن بدون وجدان مردان، زنان و کودکان را مجاز می‌ داند، سکوت کردند؟ چرا جهان به فریاد زنان و کودکان فلسطین و لبنان پاسخ نداد؟ آیا منافع راهبردی متقابل با این گروه تروریستی وجود دارد؟ یا وجدان جهانی مرده است؟!

الازهر با اعلام همبستگی کامل خود با ملت برادر لبنان و ابراز همدردی صمیمانه خود با خانواده‌های قربانیان و رد کامل هرگونه نقض حاکمیت و قلمرو لبنان، از جامعه جهانی خواست برای توقف این تجاوزات صهیونیستی و جلوگیری از کشتار بیگناهان و غیرنظامیان در غزه و لبنان به سرعت اقدام کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، تنها در روز دوشنبه در نتیجه حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور، ۵۵۸ نفر از جمله ۵۰ کودک و ۹۴ زن شهید و ۱۸۳۵ نفر مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha