جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
ط

حوزه/ همزمان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس،آیین یادبود شهدای لبنان وغزه درمدرسه علمیه آیت الله مصطفوی کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مراسم یادبود شهدای لبنان و غزه همراه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل پیراسته مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با حضورمدیران ،اساتید وطلاب درمدرسه علمیه آیت الله مصطفوی کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام پیراسته مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه درسپاه کاشان در این مراسم ضمن گرامی داشت هفته مقدس به تحمیل جنگ ۸ ساله علیه ایران اشاره کرد و گفت: با شرع جنگ تحمیلی خیلی ها فکر می کردند انقلاب نوپای انقلاب اسلامی ایران خیلی زود با تحت تاثیر قرارگرفتن به سمت سقوط با حداقل مهار انقلاب پیش خواهدرفت در حالی که فکر نمی کردند که انقلاب اسلامی با تمام قوا جلو آنها ایستادگی خواهد کرد.

حجت الاسلام پیراسته مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان به مولفه های دفاع در تقابل با تهاجم عراق به ایران اشاره کرد و افزود: حضور قوی مردم در صحنه ، رهبری داعیانه امام راحل ،ظهور استوره های نوپدید، شهادت طلبی ، استکبارستیزی و انتظار ظهور امام زمان(عج) در دفاع از انقلاب اسلامی و کشورمان بسیار تاثیر گذار بود .

حجت الاسلام پیراسته با بیان اینکه مولفه های دفاع به کارگرفته شده در برابر صدام در جنگ تحمیلی به دفاع مقدس نام گذاری شد گفت : معنویت در بین نیروها، ذکر خدا و اهل بیت (ع) و نماز َشب ها زمینه سازی دفاع مقدس بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با مقایسه دفاع مقدس با جنگ های ۱۵۰ سال گذشته در ایران اشاره کرد و افزود:درحالی که طی ۱۰۰ سال گذشته شاهان به دلیل بی لیاقتی قسمت های عظیمی از کشورمان را در جنگ به بیگانگان واگذار کردند در دوران دفاع مقدس رزمندگان با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانه بیافتد.

حجت الاسلام پیراسته روحانیون را هدایت گر مردم در دفاع از کشورمان به رهبری امام راحل دانست و افزود: روحانیون و طلاب نقش مهمی درحفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران درجنگ ۸ ساله داشتند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه درسپاه کاشان با بیان اینکه بیشترین شهید دوران دفاع مقدس از قشر روحانیون وطلاب بودند گفت: روحانیون باید به خودشان ببالند همانطور که در دفاع مقدس پیشتاز بودند از الان به بعد هم باید به نحو شایسته از دستاورد های انقلاب و ارزش های دینی پاسداری کنند.

وی به جنگ غزه و لبنان اشاره کرد و افزود: مردم غزه علیرغم تقدیم بیش از۴۱ هزارشهید دست از مقاومت در برابر رژیم کودکش صهیونیستی برنداشته و همچنان پیروز در این جنگ بوده خواهند بود.

شایان ذکر است روحانیون و طلاب شرکت کننده در این مراسم ضمن انزجار از جنایت رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان و غزه در کشتار زنان و کودکان بیگناه حمایت قاطع خود را ازمردم مظلوم فلسطین ، غزه و لبنان اعلام کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha