جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1186632
۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
شهدا

حوزه/نویسنده و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در لرستان گفت: دفاع مقدس تبلور اخلاق و انسانیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت‌الاسلام مصطفی تیموری نویسنده و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در لرستان امروز در نشست فرهنگی نویسندگان دفاع مقدس لرستان و تجلیل از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دفاع مقدس را تبلور اخلاق و انسانیت دانست و افزود: دفاع مقدس میدان وسیعی است که کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت بازگویی حقایق و وقایع دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های حاضر و آینده افزود: امروز با توجه به شرایط و تحولات جهانی بیش از هرزمانی نیازمند انتقال این تجربیات هستیم زیرا دفاع مقدس یک سرمایه عظیمی را برای ملت ایران قرار داد تا بتواند راه خود را مستحکم و مستمر برای رسیدن به اهداف خود طی کند.

نویسنده و پژوهشگر حوزه و دانشگاه لرستان با بیان اینکه امروز با استفاده از شیوه‌های مختلف از جمله هنر که جلوه‌ای از آن در قلم، نوشتار و صوت و تصویر هویداست، این وظیفه را می‌توان به نحو مطلوب انجام داد اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سرگذشت‌ پژوهی شهدا باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرهنگ فریدون کریمی والا رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه لرستان نیز در این نشست خاطر نشان کرد: دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل درک باشد.

وی افزود: سرگذشت پژوهی یکی از بهترین شیوه‌ها برای نگارش و توصیف زندگی شهدا است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه لرستان مهم‌ترین رسالت نویسندگان را امانت‌داری قلم توصیف کرد و افزود: قلم از جایگاه و مرتبه والایی در فرهنگ و تعالیم دینی ما برخوردار است و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ابرازها برای خدمت صادقانه به دیگران یاد شده است.

در پایان این نشست از فعالان نویسنده عرصه دفاع مقدس تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha