جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1186640
۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
غزه

حوزه / سید علی میرفتاح، هنرمند نقاش درباره نمایشگاه خود «سرسبز بود دره من» گفت: در فضایی که به غزه بی‌اعتنایی می‌شد من سعی کردم به عنوان یک رسانه عمل کنم، پس در شبکه‌های مجازی نقاشی‌هایم را منتشر کردم.

سید علی میرفتاح هنرمند نقاش در گفتگو با خبرگزاری حوزه درباره ایده خلق نمایشگاه «سرسبز بود دره من» گفت: وقتی اخبار غزه را می‌شنیدم شروع کردم به کار کردن و در فضای مجازی منتشر کردم، ولی جایی نمایش ندادم. از این آثار پنج اثر درباره غزه است. در فضایی که به غزه بی‌اعتنایی می‌شد من سعی کردم به عنوان یک رسانه عمل کنم، پس در شبکه‌های مجازی نقاشی‌هایم را منتشر کردم.

این هنرمند افزود: نقاشی ماندگار است، به همین دلیل فکر کردم نقاشی‌هایم به ماندگاری مظلومیتی که مردم غزه دارند کمک کند، بخصوص برای کودکان غزه که بی‌دفاع هستند و کاری از دستشان برنمی‌آید.

وی از سبک هنری به کار رفته در این تابلوها و متنی که در کناره هرکدام نقش بسته بیان کرد: تکنیک آکریلیک روی بوم است و سعی کردم خیلی رئال نباشد. هرچند رئالیسم است، ولی خیلی در واقعیت گیر نکردم. من به خاطر کارهای مطبوعاتی خیلی سال بود که کار نمی‌کردم. الان که فراغتی پیدا کردم به این وادی برگشتم و چون اهل روزنامه‌نگاری و نوشتن هستم و کلمات توی ذهنم می آید، این پیوند شعر و کلمه که در کنار تابلوها استفاده کردیم را می‌پسندم.

این هنرمند درباره آثار مربوط به دفاع مقدس چنین توضیح داد: این آثار پیوندی بود بین حس من نسبت به جنگ و این مقاومتی که الان هست. شروع کردم به مرور عکس‌هایی که از زمان جنگ بود و روی آن‌ها کار کردم و این کارها تولید شدند. دوستان در حوزه هنری این‌ها را دیدند و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه را دادند.

نمایشگاه «سرسبز بود دره من» از ۴ تا ۱۸ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۱۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه، در نگارخانه عالی حوزه هنری پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha