جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
محمد حسین کبیریان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران تهران، طرح امین را در شکل‌گیری شاکله اعتقادی و معنوی دانش آموزان بسیار موثر دانست و عنوان کرد: خواهران طلبه در این طرح حضور چشمگیرتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه استان تهران بحمدلله بزرگترین حوزه علمیه خواهران کشور را در خود جای داده است، اظهارکرد: این حوزه علمیه دارای ۷۲ مدرسه علمیه و حدود ۷ هزار طلبه شاغل به تحصیل و بیش از ۱۲ هزار فارغ التحصیل در سطح دو، سه و چهار در رشته‌های مختلف است.

وی افزود: در این حوزه ۱۵ رشته در سطح سه از جمله رشته مشاوره با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک، مباحث زن و خانواده، تفسیر، کلام، فقه و اصول، فلسفه، مدرسی ادبیات و... وجود دارد و در سطح چهار با ۵ رشته طلاب بسیار خوبی را تحویل جامعه داده است.

حجت الاسلام کبیریان ادامه داد: در عرصه پژوهش، طلاب پژوهشگر بسیار فعالی داریم که۱۲ هزار فارغ التحصیل حوزه یعنی ۱۲ هزار رساله دفاع شده است و این یک قلم از پژوهش‌های آن‌هاست و خواهرانی داریم که چندین جلد کتاب تالیف کرده‌اند و خواهر دیگری در این حوزه وجود دارد که موسوعه‌ای برای صحیفه سجادیه نوشتند و عتبه عباسیه عراق از ایشان برای تقدیر و رونمایی از کتابشان دعوت کردند.

حضور فعالانه خواهران طلبه در فعالیت‌های اجتماعی

وی ادامه داد: استعدادهایی هم در عرصه پژوهش و هم در عرصه کنشگری‌های فرهنگی وجود دارد که در مجامع دانشگاهی، آموزش و پرورش، فعالیت‌های اجتماعی و همچنین خدمات اجتماعی مثل مراکز نیکوکاری، در فعالیت‌های جهادی و در زمان کرونا در آرامستان‌ها و بیمارستان‌ها حضوری فعال داشتند و هرجایی که احساس کنند که جامعه به آن‌ها نیاز فرهنگی و یا خدمت‌رسانی دارد، این خواهران ما حضور فعال و چشمگیری دارند و در عرصه تحصیل نیز دانش آموختگان مشغول به تحصیل بسیار فعالی داریم.

طرح امین شاکله معنوی و اعتقادی دانش آموزان را تقویت می‌کند

حجت الاسلام کبیریان در پاسخ به این سوال که حوزه علمیه خواهران تهران به طلاب طرح امین چه نگاهی دارد؟، بیان داشت: طرح امین یکی از عرصه‌هایی است که برای حضور طلاب بسیار مهم است و حضور خواهران در این طرح بسیار چشمگیرتر است و ۸۰ درصد این طرح را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی پیرامون اهمیت این طرح گفت: مهمترین مقطع شکل‌گیری شخصیت یک انسان مقطع کودکی، نوجوانی و جوانی است و حضور خواهران و برادران طرح امین در مدارس به اعتراف مدیران مدارس آموزش و پرورش بسیار موثر بوده و این اقدام در شکل‌گیری شاکله معنوی و اعتقادی دانش آموزان که آینده سازان جامعه ما خواهند بود بسیار مهم و موثر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران افزود: در این زمینه باید فعالیت بیشتری شود و زمینه برای حضور طلاب بزرگوار در سایر مدارس فراهم شود که امیدوارم مسئولین محترم این شرایط را فراهم کنند تا ان شاالله شاهد روزی باشیم که در هر مدرسه آموزش و پرورش، یک طلبه به عنوان مربی اعتقادی و معنوی دانش آموزان حضور داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha