جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه تکاب

حوزه/حجت الاسلام کوهی گفت: کارگاه‌های طلاسازی در تکاب به خاطر عدم حمایت معدن طلای زرشوران پشت سرهم ورشکست شدند، جلسات مکرر برگزار شد و مصوباتی نیز صورت گرفت اما این مصوبات در جلسات ماندند و جلسات بی‌فایده و مکرر و فراوان امروز، برای کشور آفت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: از جمله پیامدهای خطرناک گرانی در جامعه این است که مردم را از فشار و سختی، به ستوه می‌آورد، افکار عمومی را به شدت تحریک‌پذیر می‌نماید و اعصاب جامعه را به هم می‌ریزد.

وی ادامه داد: ماجرای قوم شعیب گویای آن است، جامعه‌ای به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابد که دارای اقتصاد سالم‌تر باشد چرا که این مسأله ارتباط مستقیمی با تأمین نیازهای معنوی و اصلاح اندیشه، ایمان و باورهای قلبی آن دارد.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: از جمله‌ی چیزهایی که مردم را به بهشت نزدیک می‌کند بهبود معیشت مردم است، جامعه‌ای که در آن فقر، بیکاری، مشکلات معیشتیِ غیر قابل حل، اختلاف طبقاتی، تبعیض و شکاف طبقاتی باشد، حالت آرامش ایمانی پیدا نمی‌کند.

وی تأکید کرد: فقر، انسان‌ها را به فساد و به کفر می‌کشاند و لذا باید فقر را ریشه‌کن کرد، چرا که ریشه کنی فقر از جمله برنامه‌های مهم اسلام است.

وی ادامه داد: اگر عمق اختلاف بین فقیر و ثروتمند تعدیل نگردد، اجتماع با مشکلات و بحران‌های جدّی‌تری همچون افزایش دزدی، قتل، غارت اموال و انحرافات شدید اخلاقی روبه رو خواهد شد، حتی در مراتب برتر ممکن است شیرازه‌ اجتماع و حکومت از هم گسیخته شود.

حجت الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: بیکاری در تکاب از عوامل مهم فقر شده و نیاز است اعضای شورای اداری و تامین، فرماندار و نماینده مجلس با حمایت از بخش خصوصی و احداث صنایع تکمیلی و تبدیلی و حمایت از تولید کننده‌ها، این مساله مهم را حل کنند و بیکاری را در این شهرستان از بین ببرند.

وی گفت: وقفی بودن املاک در شهر تکاب و برخی روستاها هم یکی از موانع در عرصه کارآفرینی در این شهرستان است و این امر موجب شده سرمایه‌گذاران حاضر به هزینه کردن در شهری که املاکش سند ثبتی ندارد، نباشند.

امام جمعه تکاب بیان کرد: بعضا کارآفرینان و سرمایه گذاران بعد از طی مراحل و رسیدن به مرحله واگذاری مالکیت، به‌علت اوقافی بودن زمین، منصرف می‌شوند یا دچار انواع مشکلات می‌شوند که نیاز است مسئولان ارشد شهرستان با رایزنی با اوقاف کشور این مساله را با تبدیل به احسن، حل و فصل کنند.

وی تصریح کرد: نکته دیگر در این مورد توجه به صنایع تکمیلی و تبدیلی است، کارگاه‌های طلاسازی در تکاب به خاطر عدم حمایت معدن طلای زرشوران پشت سرهم ورشکست شدند، جلسات مکرر برگزار شد و مصوباتی نیز صورت گرفت اما این مصوبات در جلسات ماندند و جلسات بی‌فایده و مکرر و فراوان امروز، برای کشور آفت شده است.

حجت الاسلام کوهی حملات تروریستی رژیم جعلی صیهونیستی به لبنان را محکوم کرد و یادآور شد: پس از انفجارهای مکرر لوازم الکترونیکی از جمله پبجرها، لب تاب و تلفن‌های همراه، زنگ هشدار میان کشورهای جهان از جمله محور مقاومت به صدا در آمد و بیش از پیش لزوم حکمرانی و بومی‌سازی وسایل ارتباطی محرز شد.

وی ادامه داد: تا دیروز اگر کسی مدعی می‌شد «پیجر» قابلیت انفجار دارد، عده‌ای با انواع انگ‌ها و تحلیل‌ها آن را توهم توطئه می‌دانستند، غافل از اینکه دشمن، دشمن است و از تمام ظرفیت‌ها برای دشمنی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: باید باور کنیم بدبینی به هر آنچه از طرف دشمن می‌رسد یکی از اصول عقلانی‌ست و باید جزئی از زندگی ما شود، فرقی نمی‌کند در زمینه نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی درمانی باشد، هر فناوری ظاهراً انسان‌دوستانه‌ای ممکن است سلاح دشمن برای نابودی انسان‌ها باشد.

امام جمعه تکاب بیان کرد: حادثه تروریستی پیچیده لبنان در حالی رخ داد که از سال‌ها پیش تجهیزات ارتباطی مانند بی‌سیم و پیجر به‌ویژه باطری آن‌ها در جمهوری اسلامی ایران به دستور فرماندهی کل قوا به‌وسیله شرکت‌های مختلف بومی‌سازی شدند، در حالی که ایران توان تولید این قطعات را دارد، می‌توان به‌عنوان تجربه و درس عبرت لزوم توجه به تولید داخل قطعات حساس الکترونیکی را بیش از پیش جدی گرفت.

وی اضافه کرد: امروز در جهانی هستیم که تمامی ظرفیت‌های ملی کشور در کنار فرصت‌هایش می‌تواند به تهدید تبدیل شود، حادثه تروریستی‌ در لبنان بر اثر غفلت امنیتی و احتمالاً خطا مدیریتی شکل گرفته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha