جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
رجبی

حوزه / بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بهترین مسیر برای تصویرگری از دفاع مقدس بهره بردن از خاطرات رزمندگان است. این مهم را هم در کتب بسیاری که در این رابطه نوشته شده می‌توان یافت درضمن می‌شود با سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت‌وگو کرد.

مهران رجبی بازیگر سینمای و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس تصویرگری ایثار و رشادت رزمندگان است، بیان کرد: در همه جای دنیا وقتی جنگ رخ می‌دهد سالها هنر آن سرزمین از این اتفاق برای خلق آثار هنری بهره می‌برد، زیرا در جنگ، انسان‌هایی وجود دارند که از جان خود گذشته و در راه ادین و وطنشان ایثار می‌کنند. این موضوع را به خوبی در هشت سال دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم.

وی افزود: اکثر افرادی که به جنگ رفتند جوانانی بودند که هر کدام برای خود آرزوهایی داشتند اما وقتی کشورشان و انقلابشان با خطر مواجه شده به فرمان حضرت امام (ره) به جبهه‌ها رفتند و برخی از آنها شهید، جانباز یا آزاده شدند. این ایثار بسیار باارزش است که با تکیه بر ایمان در بین جوانان این سرزمین به وجود آمده است. انقلاب اسلامی در در مردم این سرزمین انگیزه و شور را ایجاد کرد؛ ویژگی که هنوز هم مردم این سرزمین از آن بهره می برند.

این بازیگر گفت: در این میان سینما و تلویزیون موظف هستند با تولید آثار هنری گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان را ثبت کنند، البته پر واضح است هیچ اثری شاید نتواند به طور کامل بیانگر رشادت رزمندگان و شهدا باشد ولی به هر حال وظیفه سینما این است که به نسل آینده آنچه را که رخ داده منتقل کند. بهترین مسیر برای تصویرگری از دفاع مقدس بهره بردن از خاطرات رزمندگان است. این مهم را هم در کتب بسیاری که در این رابطه نوشته شده می‌توان یافت درضمن می‌شود با سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت‌وگو کرد.

رجبی تاکید کرد: آثار خوبی تا امروز در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است، اما هنوز حرف‌های بسیاری برای بازگو وجود دارد. من معتقدم آن چیزی که تا امروز در قابل فیلم و سریال ساخته شده تنها گوشه‌ای از اتفاقات جنگ تحمیلی است، برای همین باید نهادها و مراکز دولتی که دارای بودجه فرهنگی هستند از کارهای ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس حمایت کنند. این اتفاق هم باید مداوم و کامل باشد.

وی در انتها تصریح کرد: فیلم و سریالی که می‌خواهد روایت‌گر اتفاقات دفاع مقدس باشد باید از استانداردهای بالای سینمایی بهره ببرد، چون مخاطب امروز به واسطه تماشای کارهای جنگی خارجی سطح سلیقه‌اش رشد کرده و دیگر با تولیدات سطحی ارتباط لازم را برقرار نخواهد کرد. نکته دیگر اینکه فیلمی که در این رابطه تولید می‌شود حتماً باید از فیلمسازی بهره برد که به ارزش‌های جنگ باور داشته تا کارش بتواند جریان سازی و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha