جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تجلیل از خانواده های شهدا

شهدا چراغ هدایت برای همیشه تاریخ هستند و هدف از بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، تبیین دستاوردهای این مقطع درخشان از تاریخ کشور و تقویت فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان ، ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در مراسم تجلیل از رزمندگان و خانواده معظم شهدای جنگ تحمیلی در استانداری، شهدا را چراغ هدایت معرفی کرد و گفت: امنیت و پیشرفت امروز کشور مرهون جهاد و مقاومت و ایثار و شهادت رزمندگان دلیر اسلام، شهدای گرانقدر ، جانبازان و آزادگان عزیز و خانواده های این عزیزان می باشد.

وی با یادآوری تعبیر مقام معظم رهبری از دستاوردهای دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه، و لزوم بیان ابعاد آن گفت: درک جامع و واقع بینانه از ابعاد مختلف دفاع مقدس و دستاوردهای آن از ضرورت‌های جهاد تبیین برای نسل جدید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، دفاع مقدس را تقویت کننده روحیه خودباوری ملت ایران دانست و گفت: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری از برکات مهم دفاع مقدس بود و ملت ایران را به این نتیجه رساند که باید با تکیه بر توانمندی‌های خود به‌ویژه جوانان، کشور را اداره کرد.

رفیعی با اشاره به ابتکارات و خلاقیت رزمندگان و فرماندهان در دوران دفاع مقدس گفت: تربیت کادر مورد نیاز برای پیشرفت و سازندگی کشور در عرصه های مختلف از دیگر دستاوردها بوده و بی شک پیشرفت‌های امروز جمهوری اسلامی ایران ریشه در فراز و نشیب هشت سال دفاع مقدس دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نهادینه شدن فرهنگ انقلابی در هم افزایی با فرهنگ مقاومت را در منطقه و جهان بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: بی شک این فرهنگ در شکل‌گیری و تقویت جبهه مقاومت به ویژه در لبنان ، غزه ، عراق و یمن موثر بود و این فرهنگ روز به روز درحال گسترش است.

رفیعی ضمن مقایسه مقاومت جانانه نیروهای مسلح و بسیج مردمی بعد از شهریور ۱۳۵۹ و تجاوز گسترده رژیم بعث با پشتیبانی قدرتهای بزرگ ، با سایر مقاطع مشابه در تاریخ کشور، گفت : انگیزه اصلی مقاومت مردم، دفاع از نهال نوپای نظام برآمده از انقلاب اسلامی و لبیک‌گویی به فرمان ولی فقیه زمان و دفاع از تمامیت ارضی میهن عزیزمان بود.

وی گفت: دشمن برای تضعیف این مولفه های قدرت و در قالب عملیات روانی و جنگ شناختی ورود کرده لذا باید برای حفظ و تقویت عوامل انگیزه بخش دوران دفاع مقدس در نسل جدید تلاش نمود چرا که فقط در این صورت کشور بیمه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha