جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت‌الاسلام رستاخیز

حوزه / حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: یکی از ظرفیت های این مجتمع کشتی سازی تولید آمبولانس دریایی است که نیاز ویژه جزیره هرمز است از مجموعه علوم پزشکی درخواست داریم جهت ساخت آمبولانس دریایی و حل مشکل انتقال بیمار اقدام موثر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه بازتاب اعمال انسان در این دنیا به کل جامعه بر می گردد، اظهار کرد: اگر انسان تقوای الهی را رعایت نکند و شکرگزار نعمت‌های خداوند متعال نباشد به وسیله گناه سقوط می‌کند وقتی فساد علنی شد همه آن را دیدند عموم مردم از آن فساد در امان نیستند بلای فساد هم عمومی نازل می‌شود که همه مردم را فرا می‌گیرد.

وی افزود: برای رسیدن به مقام رفیع تمدن اسلامی مهم‌ترین تکیه‌گاه مسجد است، مسجدی که پرچمدار ترویج و روشنگری سبک زندگی اسلامی باشد مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و متصل شدن فرد و جامعه در دیدگاه مکتب اسلام است.

امام جمعه هرمز بیان کرد: مسجد اگر رسالت خودش را انجام ندهد جامعه و جوانان و خانواده و نسل آینده در معرض تهدید قرار می‌گیرند و فلسفه وجودی مسجد عبادت، اطلاع رسانی و مرکز تعلیم و تربیت و بیان فرهنگ ناب اسلام است.

حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: قرآن می‌فرماید هنگام حضور در مساجد زینت‌های خود را همراه بگیرید در جای دیگر می‌فرماید مال و فرزندان زینت زندگی هستند پس با حضور فرزندان خود، مسجد را زینت بدهید.

وی در بخش دیگر گفت: صهیونیست‌ها با نیت پلید فرعونی دست به قتل عام کودکان فلسطینی زدند می‌گویند اگر این قتل عام را انجام ندهیم در آینده این‌ها برای ما خطر هستند در حالی که این‌ها زودتر از موعد نابود خواهند شد.

خطیب جمعه هرمز ادامه داد: جامعه‌ای که به بزرگان و سالمندان خودش احترام می‌گذارد ارزش‌های اخلاقی و انسانی نسل‌های بعد تقویت می‌شود احترام به سالمندان باعث تقویت پیوندهای خانوادگی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رستاخیز تأکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در جبهه‌های مختلف شکست‌های سنگینی خورده است اگر بخواهد با حزب الله لبنان سرشاخ شود و وارد جنگ زمینی شود یقین بدانید که سرزمین‌های اشغالی در بحران عمیقی فرو خواهند رفت.

وی اظهار کرد: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران یکی از ظرفیت های بزرگ در حوزه اقتصاد دریا محور که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه هرمز خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های این مجتمع تولید آمبولانس دریایی است که نیاز ویژه جزیره هرمز است از مجموعه علوم پزشکی درخواست داریم جهت ساخت آمبولانس دریایی و حل مشکل انتقال بیمار اقدام موثر انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha