جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
هرمز

حوزه / حجت الاسلام رستاخیز گفت: بزرگترین تبلیغ برای اسلام این است که چهره پیامبر اسلام را برای همه عالم معرفی کنیم که نجات بشریت با شناخت پیامبر اتفاق می‌افتد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز که در مسجد جامع هرمز برگزار شد؛ با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت:سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مانند روز بعثت و روز غدیر روز عید است به خاطر اینکه تمام پیامبران و اوصیای الهی چنین روزی بشارت داده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمز باگرامیداشت آغاز هفته وحدت اظهار داشت: وجود نورانی پیامبر گرامی اسلام بزرگترین سرمایه برای ایجاد وحدت امت اسلامی است.

وی گفت: بزرگترین تبلیغ برای اسلام این است که چهره پیامبر اسلام را برای همه عالم معرفی کنیم که نجات بشریت با شناخت پیامبر اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام رستاخیز بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: حکمرانی خردمندانه زمانی اتفاق می‌افتد که از کارشناسی که مومن و صادق و شناخت و شناخت کامل به توانمندی داخلی و ملی دارد استفاده کرد.

وی گفت: به فرموده رهبری عزیز انتخاب کارشناس گاهی اوقات در مواردی ته نشین‌های ذهنی غلط یک کارشناس با ادبیات کارشناسی به میدان می‌آید آن وقت مشکل درست می‌کند باید مواظب باشیم که خلقیات طرف مشورت در رای مشورتی اثرگذار نباشد.

امام جمعه هرمز بیان کرد: سه راه حل برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد یکی حل مشکلات تحریم دوم اولویت اقتصاد و سوم اجرای عدالت در جامعه که در این حوزه باید عدالت برقرار شود و معیشت مردم رونق پیدا کند در این صورت مشکلات مردم در حوزه اقتصاد حل خواهد شد.

امام جمعه هرمز بااشاره به تحولات منطقه به خصوص در سرزمینهای اشغالی قدس بیان داشت: رژیم غاصب صهیونیستی حدود ۴۰ سال پیش در اردوگاه‌های صبرا و شکیلا حدود ۳۵۰۰ نفر از فلسطینیان را قتل عام کردند در آن روز جامعه بین المللی این رژیم را از مجازات معاف کردند و این معافیت تا به امروز ادامه دارد و این رژیم غاصب در حال حاضر در حال کشتار مردم مظلوم فلسطین است.

وی گفت: اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی شدید شده است وسران دستگاه‌های امنیتی هم حزبی نتانیاهو به اختلاف افتاده‌اند و اعتراضات در کف خیابان‌های تل‌آویو بیشتر شده است همه این‌ها یک پیام دارد و آن هم این است که رژیم غاصب صهیونیستی به نابودی نزدیک شده است.

خطیب جمعه هرمز بیان داشت: شیطان دشمن آشکار ماست و به صورت گام به گام انسان را به سوی انجام گناهان می‌کشاند به همین دلیل خداوند متعال به انسان دستور می‌دهد که از گام‌های شیطان پیروی نکنید.

وی گفت: یکی از مکان‌های که اسلام آن را محل تربیت قرار داده است مسجد است.

امام جمعه هرمز اظهار داشت: مسجد جامعیت دارد در همه زمینه ها. عبادی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی، باید نقش آفرینی کند.

وی گفت: مسجد باید محل حل مشکلات مردم باشد.

امام جمعه هرمز بیان داشت: مسجد محلی است که پیامبر گرامی اسلام تدارکات و مقدمات فکری و بسیج عمومی مسلمانان را فراهم می کرد.

حجت الاسلام رستاخیز گفت: بیداری و آگاهی بخشی توده مردم و گروه‌های مختلف مردمی رسالت مسجد است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمز بیان کرد: مسجد یک مرکز نیرومند پشتیبانی انقلاب و ستاد عملیاتی نظام است که هر زمان مسجد فعال باشد ترس را برای دشمنان انقلاب و نظام ایجاد می‌کند.

امام جمعه هرمز تاکید کرد: مسجد باید محل رفع مشکلات مردم محل رسیدگی به اختلافات و مسائل حقوقی و قضایی و مرکز آموزش و تعلیم و علم آموزی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha