جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی پور، امام جمعه موقت کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: مگر نباید همانطور که حرمله، طفل شش ماهه را به شهادت رساند ، باید بدانیم در جنگ نرم هم رژیم صهیونیستی حرمله های زمانه ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی پور، در خطبۀ اول نماز جمعه این هفته ، با تمسک به سوره مبارکه حشر آیه 18 که می فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ...»، گفت: ای اهل ایمان از خدا بپرهیزید و هر کدام از شما ببینید که برای فردای قیامت چه ذخیره ای فرستاده اید و پرهیز کنید از نافرمانی پروردگار و بدانید که نسبت به همه اعمال ریز و درشت شما آگاه است ، پس شرم حضور حق تعالی باعث مراقبت از کردار و گفتار و لحظات نگاه هاتان باشید.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه سفارش به تقوا، سفارشی است از آخرین وصایای حضرت امام حسن عسگری(ع)، که فرمودند: « أُوصِیکُمْ بِتَقْوَی اَللَّهِ وَ اَلْوَرَعِ فِی دِینِکُمْ...» ، گفت: بپرهیزید از نافرمانی خدا و دینتان را نهگداری کنید، کلمه « وَرَعِ » و نبانی از دین، نکته مهمی است، انسان همانطور که مال دنیای خودش را حراست نموده که دزد نبرد، دزدان زمانه دین شما را سرقت نکنند، دزدانی که اعتقاد شما را سرقت و شبهات باور دینی تان را تخریب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی پور با تمسک به کلام امیر بیان (ع) که فرمودند با عالم ربانی ارتباط بگیرید تا محفوظ بمانید، گفت: درس عبرتی است که همانند مرد بزرگی چون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، خدمت امام هادی(ع) رسید و عرض کرد می خواهم اعتقاداتم را به شما عرضه کنم، هر جا اشتباه بود، بهم بگویید، گرچه او محضر چندین امام معصوم(ع) را درک کرده اما برخی از ما مغرورانه خیال می کنیم همه چیز را می دانیم و برخی از دانسته های دینی ما در آن شائبه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما همیشه نیاز داریم که دینمان را به عالم ربانی عرضه کنیم و از آن مواظبت کنیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه در خطبۀ دوم، با اشاره به اینکه اولاً همه شما می دانید که سفارش به تقوا واجب است، گفت: اگر سفارش به تقوا نباشه نماز جمعه باطل است، آیا سفارش به تقوای می شود، در حد لفظ بوده و گفتنی باشد و شنیدنی، یا اینکه باید اطاعتی به دنبالش باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه با تمسک به کلام وحی که می فرماید: « وَ لا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ...» ، حال برخی که خدا را فراموش کردند، خودشان هم فراموش می کنند، گفت: بعضی افراد همین که به پستی می رسند، خود را گم کرده و یادشان می رود که کی بودند، چه قول هایی به مردم دادند.

وی در ادامه خطبه دوم، با بیان اینکه امامت فرقش با نبوت اینکه خداوند به یک پیغمبری می فرماید تو وظیفه ای جز بلاغ نداری، پیام را به گوش مردم برسان، گفت: اما بعد از پیامبر(ص)، امام می آید تا تشکیل حکومت بده؛ تا آنچه که پیامبر(ص) گفته در جامعه اجرا بکند، با پیگیری حدود الهی را اجرا نماید و کسی اجرا نکرد باید تنبیه بشود، حکومت بدین معناست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی پور با اشاره به اینکه امامت به معنای تشکیل حکومت است، خاطر نشان کرد: عدم موفقیت 11 امام معصوم(علیهم السلام)، بخاطر نداشتن یاران و یاورانی است که بتوانند عدالت را اجرا نموده و اسلام را پیاده کنند و همین خود دلیل طولانی شدن غیبت امام زمان(عج) می باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه هیچ جای شک و تردید ندارد که انقلاب اسلامی دارد تمام مردم دنیا را عدالت خواهی و مبارزه با ظلم آماده می کند، گفت: اگر ملت ایران پا پیش گذاشت و تمام مشکلات را با جان خرید برای این است که مردم دنیا را آماده قدوم امام عصر(عج) کند و با پیروز انقلاب اسلامی نام مبارک حضرت مهدی(عج) سر زبان ها افتاد.

وی گفت: مردم دنیا چه زمانی آماده بودند برای آمدن امام زمان(عج) ، ملت ایران موفق شد سایر ملت ها را علیه بزرگترین دشمن ظهور و مهدویت، یعنی همان قوم بنی اسرائیل بسیج کند.

خطیب جمعه کرمانشاه در خصوص شناسایی شمر زمانه خود به جنایات و قتل کوکان بی گناه در « غزه » پرداخت و گفت: همانطور که حرمله، طفل شش ماهه را به شهادت رساند ، در جنگ نرم هم باید بدانیم که رژیم صهیونیستی ، حرمله های زمانه ما هستند و اگر در صلوات ثواب قرار داده شده، تا شما دوست را شناخته و در لعن فرستادن هم دشمنان دین خدا را بشناسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی پور با بیان اینکه قرآن کریم می فرماید، با قوم یهود رفاقت نداشته باشید، گفت: رژیم منحوس پهلوی پیش از سرنگونی و فعلا حکومتی مثل آل سعود با دوستی با اسرائیل غاصب، عملا فرمان الهی را با صراحت تمام زیر پا گذاشته است.

این استاد حوزوی با تفسیر این بند از زیارت عاشورا که می فرماید: « وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَی ذَلِک» ، گفت: یعنی تمام کسانی که در زمانه ما در خط دشمنی اهل بیت(ع) حرکت می کنند، با ما دشمن هستند، بعددشمن می آید برای ما جوری دیگه جا می اندازد، به شیعه میگه دشمن تو سنی است و به سنی می گوید دشمن تو شیعه است، در صوتی که وهابیت را در میان اهل سنت و هم بهائیت در بین تشیع ، بنیان گذارش انگلیسی ها هستند.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب دلسوز ما بودند که چشم بصیرت ما را باز کردند، دشمن واقعی را به ما نشان دادند، پس اگر شما بعد از نماز « مرگ بر آمریکا ، اسرائیل و انگلیس گفتید، تفسیر زیارت عاشورا را کردید، همان «اللهم العن شمر و اباسفیان » را به صورت امروزی کردید، ثوابش کمتر از آن نیست و در حقیقت این دشمن شناسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha