جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: خواب آشفته رژیم جعلی صهیونیستی تعبیر نخواهدشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هنوز جنگ تمام نشده و دشمن دائما به دنبال توطئه و نیرنگ است، در نگاه رهبر معظم انقلاب زندگی یک مبارزه مستمر است و الگوهای شاخص و برتر این نوع نگاه و عمل در حیات بشری، ائمه(ع) هستند.

وی با بیان اینکه جهاد و مبارزه صرفا به معنای درگیری با دشمن در میدان جنگ نظامی نیست، گفت: امروز دشمن در عرصه جنگ ترکیبی وارد میدان شده و از سویی تحریم را به میدان آورده و از طرف دیگر با تحریف، واقعیّات اعم از کشورما و یا مرتبط با کشور ما را واژگون نشان می‌دهد که دشمن با تحریف دو هدف ضربه به روحیه‌ مردم و آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم را دنبال می‌کند.

امام‌جمعه چهاربرج، اظهار کرد: وظیفه ما در مقابل چنین تهاجم همه جانبه‌ای جهاد تبیین است، یکی از مهم‌ترین مسائل امروز برای فعالان جبهه جهاد تبیین، روایت و روایتگری است.

وی یادآور شد: جامعه بدون روایت نمی‌ماند و اگر ما روایت نکنیم، مخاطب ناچار است روایت دیگران را اگرچه نادرست، بشنود که در رفتار و گفتار جامعه و محیط تأثیر می‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه روایتگری درست و صحیح کاری اساسی و ضروری و وظیفه اخلاقی و انسانی است، گفت: بعضی وقایع برای جامعه یا ملت، مهم و سرنوشت‌ساز بوده و چون سرنوشت‌ساز است، باید به‌سرعت این موضوع در بستری دقیق و صحیح روایت شود.

وی ادامه داد: باید کوتاهی‌ها را در موضوعاتی مانند معدن طبس بررسی و رسیدگی شود، ولی دشمن فرصت طلب از حوادثی مانند اتفاق تلخ معدن در طبس به عنوان دستاویز و بهانه‌ای برای دروغ‌سازی، تحریف و تبلیغ علیه نظام اسلامی استفاده می‌کند.

وی هدف نهایی ضدانقلاب از تولیدات مختلف در حوزه رسانه‌ را بی‌توجهی نظام جمهوری اسلامی ایران به کارگران و خانواده‌هایشان دانست و خاطرنشان کرد: درک درست از جنگ ترکیبی و دفاع ترکیبی و چندوجهی و تلاش برای تحلیل‌های چندوجهی و پرهیز از تحلیل‌های نقطه‌ای و تک‌بُعدی و شتابزده از شروط این موضوع است.

وی اظهار کرد" تحلیل روندی مبتنی بر دیدن روند حوادث از گذشته تا حال و تا آینده، دیدن درست و واقع‌بینانه نقاط قوت و ضعف دشمن و خود و پیش‌بینی حکیمانه آینده از دیگر شروط تحلیل انقلابی درست است.

امام‌جمعه چهاربرج اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم از حملات پیاپی رژیم جعلی در ترور فرماندهان مقاومت یا حملات پیجری یا بمباران‌های این روزهای ارتش صهیونیستی به لبنان تحلیل کنیم، نمی‌توانیم و نباید فقط همین حادثه را تحلیل کنیم، یادمان باشد چرا الان رژیم صهیونیستی این گونه دست به حملات وحشیانه می‌زند!؟ آیا براساس محاسبات درست است؟ آیا مبتکرانه است یا منفعلانه؟

وی با بیان اینکه راهبرد جبهه مقاومت با تدبیر حکیمانه فرمانده کل آن درحال حاضر یک جمله است «نه سازش، نه جنگ»، تصریح کرد: بازدارندگی فعال که در مواقعی دفاعی است و در زمان ضرورت تبدیل به بازدارندگی هجومی خواهد شد و طوفان الاقصی و پس از آن و حملات منظم شبکه مقاومت به دشمن، ورود این جبهه به بازدارندگی هجومی بوده و کسانی که جبهه مقاومت را به احتیاط افراطی یا ترس یا انفعال متهم می‌کنند درک عمیقی از این راهبرد بدیع رهبر حکیم انقلاب ندارند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: هر فناوری ظاهراً انسان‌دوستانه‌ای ممکن است سلاح دشمن برای نابودی انسان‌ها باشد و لذا باید روی سطوح مختلف مدیریتی اشراف داشت و به موضوعات، بلندمدت نگاه کرد و بیش از پیش متوجه بومی‌سازی‌ صنایع حساس بود.

وی با تاکید بر اینکه خواب آشفته رژیم جعلی صهیونیستی تعبیر نخواهدشد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف شکست‌های بزرگی را متحمل شده و سرشاخ شدن با حزب‌الله که به مراتب قدرتمندتر از سایر گروه‌های مقاومت در منطقه است، عواقب پیش‌بینی‌ نشده‌ای برای اشغالگران خواهد داشت و سرزمین‌های اشغالی در بحران عمیقی فرو خواهد رفت.

امام‌جمعه چهاربرج، به سالروز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اشاره کرد و یادآور شد: کودکان، مظلوم‌ترین قربانیان جنگ‌ها هستند و کودکان فلسطینی در مظلومیتی مضاعف قرار گرفته‌اند، صهیونیست‌ها که در حال غرق شدن هستند با انگیزه‌ای مشابه و هم‌سو با فرعون دست به قتل عام کودکان می‌زنند.

وی با اشاره به اهمیت و مقام سالمندان در قرآن کریم، ابراز کرد: جامعه‌ای که به سالمندان خود احترام بگذارد، از تجربه و خرد آن‌ها بهره‌مند می‌شود و همچنین ارزش‌های اخلاقی و انسانی را در نسل‌های بعدی تقویت می‌کند.

امام‌جمعه چهاربرج، با اشاره به اینکه کشور ما در حال ورود به مرحله‌ای از پیری جمعیت است اما جامعه و زیرساخت‌های آن همچنان آمادگی لازم برای مواجهه با این مسئله را ندارد، اظهار کرد: افزایش تعداد سالمندان، نیازمند اصلاحات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، و بهداشتی بوده و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، از جمله حمل و نقل عمومی مناسب برای سالمندان، خدمات بهداشتی و درمانی بهتر و حمایت‌های اجتماعی بیشتر از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha