جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
ساوه

حوزه/سرهنگ مهدی گفت: با مطالعه تاریخ میتوانیم مقدس بودن دفاع در هشت سال جنگ تحمیلی را درک کنیم که ایران با کمترین تجهیزات دفاعی با غیرت غیورمردان خود نه تنها در برابر عراق بلکه در مقابل 36 کشور ایستادگی کرد و حتی یک وجب از خاک ایران اشغال نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به مناسبت هفته دفاع مقدس،برنامه آبروی محله به همت پایگاه بسیج مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س)ساوه با همکاری بسیج خواهران در محضر مادران شهدای والا مقام شهید قنبر سامع و شهید حسین حاجیلو با سخنرانی سرهنگ مهدی فرمانده ناحیه مقاومت ساوه برگزار شد.

سرهنگ مهدی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس،به تبیین شبهات و مسائل مربوط به این دفاع پرداخت و گفت:نگذارید هر کس بدون مطالعه تاریخ و تحت تاثیر فضای مجازی سخنان لغو را منتشر کنند مخصوصا بزرگترها و قدیمی ترها باید برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

وی با اشاره به میهمانان حاضر در این نشست گفت: جوان ها تاریخ را بخوانید،بشنوید و خوب گوش کنید در جنگ جهانی دوم با وجود بی طرفی ایران،به ایران حمله شد و به سرعت شهرهایی از ایران اشغال شد و ارتش فرو پاشید و رضا شاه به خاطر تحت فشار بودن استعفا داد و پسرش به جای حمایت از پدر،با وساطت محمد علی فروغی به سلطنت رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه در ادامه با تاکید به مطالعه تاریخ اظهار داشت:افرادی که مطالعه نمیکنند و دائما اخبار جعلی را از فضای مجازی و ماهواره میگیرند افراد نادان هستند و با همین نادانی ها به اغتشاش ها و نا امنی ها در کشور دامن می‌زنند.

وی افزود: با مطالعه تاریخ قبل از انقلاب و با نگاه به جنگ جهانی اول و دوم و زمان قاجار و دوران مختلف معلوم میشود که به بهانه های گوناگون بخشهای مختلفی را از ایران جدا کرده اند ؛ایران سه برابر الان خود بوده و کشورهایی چون آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان،قسمتی از افغانستان،قسمتی از پاکستان و آخرین مورد که در زمان اواخرحکومت شاه ملعون از ایران جدا شد بحرین بود.

سرهنگ مهدی در ادامه گفت:با مطالعه تاریخ میتوانیم مقدس بودن دفاع در هشت سال جنگ تحمیلی را درک کنیم که ایران با کمترین تجهیزات دفاعی با غیرت غیورمردان خود نه تنها در برابر عراق بلکه در مقابل 36 کشور ایستادگی کرد و حتی یک وجب از خاک ایران اشغال نشد.

وی در پایان، خانواده شهدا،رزمندگان و ایثارگران را عزت و آبروی هر محل دانسته و به محضر مادران شهادی والا مقام شهید قنبر سامع و شهید حسین حاجیلو ادای احترام نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha