جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی گفت: برای مقابله با نفوذ در کشور باید هوشیاری و بصیرت مردم را افزایش دهیم و دستگاه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش، بهداشت، صداوسیما و وزارت علوم مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: وقف به‌عنوان راهی برای انجام کار خیر پس از مرگ می‌تواند سبب جاری‌شدن برکات و دعا برای فرد متوفی شود.

وی گفت: همچنین، اهدای کتاب به کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها نیز به‌عنوان نوعی وقف علمی، ثواب فراوانی دارد.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت گردشگری، بر لزوم توجه ویژه مسئولان استانی به این حوزه تأکید کرد و یادآور شد: توسعه گردشگری می‌تواند منجر به ارزآوری و رشد اقتصادی استان شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین قریشی گفت: در حال حاضر مسئله گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و موجب توسعه اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، به مقاومت جانانه مردم ایران در برابر تجاوز رژیم بعثی اشاره کرد و گفت: پیروزی در آن جنگ سخت، مرهون ایمان و مقاومت مردم و نیروهای مسلح بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به به مقاومت گروه‌های مقاومت اسلامی مانند حزب‌الله در لبنان و غزه، ابراز کرد: خداوند وعده نصرت را داده و پیروزی نهایی با جبهه حق خواهد بود.

وی تأکید کرد: در دوران جنگ رزمندگان اسلام هشت سال دفاع و جان خود را فدا کردند و نگذاشتند پرچم دشمن در مرزها برافراشته شود، الان منافقین می‌خواهند پرچم دشمن را در داخل کشور برافراشته کنند و با عوض‌کردن سبک زندگی و فرهنگ خواسته‌های دشمن را در کشور پیاده کنند که بایستی بصیرت کافی در این زمینه به وجود آید.

امام جمعه ارومیه ابراز کرد: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس جان‌فشانی کردند تا خاک کشورمان از لوث دشمن پاک بماند، اما امروز دشمنان با شیوه‌ای جدید و از طریق ترویج سبک زندگی غربی و تغییر فرهنگ جامعه، به دنبال نفوذ در کشور هستند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این تهدید نرم، باید هوشیاری و بصیرت مردم را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش، بهداشت، صداوسیما و وزارت علوم مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و باید با برنامه‌ریزی دقیق، اقدامات لازم برای حفظ ارزش‌ها و هویت فرهنگی کشور را انجام دهند، دفاع فرهنگی در شرایط کنونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به‌عنوان یک اولویت ملی موردتوجه قرار گیرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha