جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: جبهه مقاومت امروز یک شبکه گسترده و قدرتمند است و لذا تحلیل‌ها باید هوشمندانه و بصیرت‌افزا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری امام جمعه بخش چغادک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ایمنی و آتشنشانی اظهار داشت: هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی است، کسانی که در این زمینه به مردم خدمت می‌کنند، لازم است از آنان تقدیر شود و قدرشان دانسته شود، کسانی که اگر حادثه‌ای رخ دهد خودشان را به دل خطر و آتش می‌زنند تا از آسیب رسیدن به مردم، زنان، کودکان و دیگران جلوگیری کنند.

وی با تسلیت به مناسبت وقوع حادثه تلخ معدن طبس، گفت: حادثه‌ای تلخ بود که در آن تعدادی از کارگران که نان‌آور خانواده خود بودند جانشان را در انفجار معدن طبس از دست دادند، ضمن عرض تسلیت به ملت ایران، نکته‌ای که در این زمینه مهم است این است که یکی از نمایندگان مجلس که عضو کمیسیون صنایع است، گفته معدن طبس آیین‌نامه ایمنی معادن را رعایت نمی‌کرد.

وی ادامه داد: چرا باید این‌طور باشد؟ چرا وزارت صنایع و دولت دقت لازم را در رعایت ایمنی معادن ندارند؟

امام جمعه چغادک ابراز کرد: نباید نسبت به جان کارگران بی‌تفاوت باشند، معدن باید ایمنی و تجهیز کافی و لازم را داشته باشد، مسئولان معدن که از این معادن سود می‌برند، باید حق و حقوق کارگران را رعایت کنند.

حجت الاسلام خدری خاطرنشان کرد: اگر کوتاهی‌هایی صورت گرفته دولت باید جبران و تامین کند، معادن کشور ما کم نیست و دولت لازم است تا دقت لازم را داشته باشد، از سوی دیگر قوه قضاییه هم برخورد لازم با متخلفین را داشته باشد و اگر تخلفی صورت گرفته و ایمنی رعایت نشده، وارد عمل شده و بدون تعارف و با جدیت برخورد کند.

وی با اشاره به روز همبستگی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی یادآور شد: هفتم مهرماه به‌ عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی نام‌گذاری شده است، در یکسال اخیر شاهد شهادت بسیاری از کودکان فلسطینی و لبنانی بودیم، نزدیک به ۱۶ هزار کودک در این جنگ نابرابر توسط رژیم کافر صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: پیش‌تر می‌گفتیم رژیم صهیونیستی، اما رهبر عزیز انقلاب در سخنان اخیرشان فرمودند که این رژیم، کافر است، یعنی حتی به دین یهود هم اعتقاد ندارد، این رژیم هر جنایتی که بتواند انجام می‌دهد، بعضی از تصاویر حملات اخیر این رژیم به لبنان، بسیار دردناک است.

امام جمعه چغادک بیان کرد: رژیم صهیونیستی نهایت پلیدی و خباثت را از خود نشان داده، شاید جنایاتی باشد که حتی به ذهن انسان خطور نکند ولی اینها انجام می‌دهند، مثلاً در عملیات اخیر لبنان حتی دستگاه‌های ارتباطی را منفجر کردند، اگر پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا نبود سرائیل چگونه می‌توانست جای فرماندهان حزب‌الله را پیدا کند؟ همین دیروز هم یکی دیگر از فرماندهان بزرگ لبنان را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

وی با تأکید بر لزوم تحلیل صحیح وقایع لبنان و غزه ابراز کرد: تحلیل وقایع لبنان و غزه باید هوشمندانه باشد، برخی تحلیل‌ها، مغرضانه و برخی مرعوبانه است، دشمن هرگز سلاح خود را زمین نمی‌گذارد و ما هم نباید کوتاه بیاییم، نباید بترسیم و سخن از سازش بزنیم، در مقابل دشمن باید ایستاد و او را عقب راند.

وی اظهار کرد: باید با قوت و قدرت، سلاح‌های خود را علیه دشمن بسازیم و استفاده کنیم، دشمن به هیچ عهدی پایبند نبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: جبهه مقاومت امروز یک شبکه گسترده و قدرتمند است، تحلیل‌ها باید هوشمندانه و بصیرت‌افزا باشند و به جای سراسیمه شدن، به تحلیل‌های رهبر عزیز انقلاب گوش بسپاریم و امیدمان به خدا باشد، خداوند وعده نصرت و یاری به ما داده و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند در این جنگ‌ها آن‌که پیروز است حزب‌الله و فلسطین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha