جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با طرح این سوال که چرا معدنی که در شهرستانی وجود دارد، مردم آن منطقه نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند، گفت: نیازمند آن هستیم تا معادن در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: از مصادیق تقوا پذیرش حق و عدم تکذیب آیات است.

وی افزود: همان نسل و قوم بنی اسرائیل که موسی(ع) را اذیت کرد و در مقابل حرفش ایستاد، امروز در حال کشتار مردم مظلوم غزه است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه البته بخشی از قوم که معتقد به دین حضرت موسی(ع) بود امروز با یهود مخالف هستند، گفت: آیا ملتی که قدرت نمایی خدا را دید و گوساله پرست شد و قاتل انبیا الهی بود، به زن و کودک رحم می‌کند؟ یا می‌توان در مقابل او حرف از منطق زد؟

وی با تأکید بر اینکه در مقابل چنین قومی نمی‌توان حرف از مذاکره و یا حقوق بشر زد، یادآور شد: در برابر این قوم لجوج و بنا به فرموده حضرت آقا، خبیث‌ترین کفار، مقاومت تنها راه حل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خاطرنشان کرد: شاید در ظاهر معادلات سیاسی و نظامی چیز دیگری نشان داده شود، اما دست خدا را باید دید و بدانیم که پروردگار پشت سربازان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه حکم قطعی و شرعی مبارزه با اینها است، ادامه داد: چه در عرصه جبهه مقاومت، چه کشورهای اسلامی و مسئولان دولت‌های اسلامی نیاز به وحدت و انسجام داریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه دشمن هر لحطه به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد شکاف در داخل و خارج است که نمونه آن را در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک دیدیم، اظهار کرد: برخلاف آنچه دشمن به دنبال القا آن است، هیج اختلافی در عرصه حمایت از جبهه مقاومت وجود ندارد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک، اظهار کرد: صحبت‌های رئیس جمهور در حمایت از جبهه مقاومت و مردم غزه و بیان جنایات رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، قابل تقدیر است.

امام جمعه همدان، سخنرانی در سازمان ملل رافرصتی برای بیان واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشورها دانست و گفت: در حالی که رئیس جمهور ما از صلح صحبت می‌کرد، طرف مقابل در تحریم‌هایی را علیه کشورمان وضع می‌کرد.

وی با تسلیت به مناسب درگذشت عده‌ای از هموطنان در حادثه معدن طبس، تأکید کرد: با وجود آنکه کشور ما در بحث معادن جز ۱۰ کشور برتر دنیا است، اما باید این سئوال را پرسید که چقدر مردم از این معادن بهره‌مند شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ابراز کرد: طبق برنامه راهبردی صمت، باید از معادن در راستای عدالت اقتصادی در جامعه استفاده شود.

وی تصریح کرد: ساز و کارهای باید به نحوی تعریف شود که کارگران، خود تبدیل به سهام داران معادن و این مراکز باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با طرح این سوال که چرا معدنی که در شهرستانی وجود دارد، مردم آن منطقه نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند، یادآور شد: نیازمند آن هستیم تا معادن در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha