جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: در زندگی دنیوی همواره در مسیر جهاد، مبارزه و مقاومت قرار داریم و اگر اهل جهاد و مقاومت نباشیم به خواسته‌های خود نخواهیم رسید و دچار شکست خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد،آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه دارالعباده یزد اظهار داشت: برای رسیدن به تقوا که یک حالت درونی است و یک تربیت روحی هست و یک حرکت معنوی به سوی خدا است باید به یک نکته اساسی توجه داشت و آن شناخت خداوند متعال و مسئله توحید است.

وی گفت: ما بندگان خدا هستیم خداوند ما انسان ها و عالم را آفریده است و همه نعمت‌ها را در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم سیر الی الله داشته باشیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: خداوند متعال انسان ها را عبث و بیهوده نیافریده است، همه موجودات بر اساس حکمت و هدف خلق شده‌اند و آن هدف مهم سیر الی الله و رسیدن به کمال است و تمام برنامه‌ها و دستورات الهی برای رسیدن به همین هدف است.

لزوم کسب معرفت و شناخت خدا

وی به اهمیت معرفت خدا اشاره کرد و بیان داشت: جهت رسیدن به کمال در مرحله اول باید خدای خود را بشناسیم، عظمت و قدرت خدا را باور داشته باشیم و بدانیم ریشه تمام خوبی‌ها شناخت خداست.

آیت الله ناصری ادامه داد: معرفت و شناخت خدا، محبت به او و اطاعت از دستورات او را به همراه خواهد داشت و اینکه با خالق خود مخالفت نخواهیم کرد و در مسیر انحراف و فساد قدم نخواهیم گذاشت بلکه جهت رسیدن به کمال تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تنها راه برون رفت از بحران‌ها و مشکلات تقواست و اینکه خود را در محضر خدا بدانیم، او را در زندگی و تمام فعالیت‌های خود مد نظر داشته باشیم تا هدایتش شامل حال ما بشود و در نتیجه در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به اهمیت توکل به خدا تاکید کرد و بیان داشت: نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشیم توکل به خداوند متعال است و در روایتی پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: اگر کسی در مسیر حق به خدا تکیه و توکل داشته باشد همه مشکلاتش حل خواهد شد.

بدون جهاد و مقاومت شکست حتمی است

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: در زندگی دنیوی همواره در مسیر جهاد، مبارزه و مقاومت قرار داریم و اگر اهل جهاد و مقاومت نباشیم به خواسته‌های خود نخواهیم رسید و دچار شکست خواهیم شد.

وی به جهاد در عرصه های مختلف زندگی اشاره کرد و گفت: جهاد و مقاومت از جمله جهاد نظامی، جهاد اقتصادی و جهاد علمی در تمام ابعاد زندگی و جامعه اسلامی باید مورد توجه باشد و بدانیم اگر در زندگی و جامعه اهل جهاد و مقاومت نباشیم شکست حتمی خواهد بود.

آیت الله ناصری ادامه داد: پیروزی و موفقیت با مقاومت و جهاد به دست می آید و کسی می‌تواند به موفقیت برسد و طعم شیرین پیروزی را خواهد چشید که تا دقیقه ۹۰ اهل مبارزه باشد و تا آخرین لحظه دچار یأس و ناامیدی نشود.

وی با اشاره به آیه 112 سوره هود بیان داشت: خداوند متعال خطاب به پیامبر می‌فرماید: فستقم کما امرت، یعنی ای پیامبر همانطور که مامور شده‌ای استقامت داشته باش و اصحاب و پیروانت نیز باید استقامت داشته باشند و در مسیر دچار طغیان و انحراف نشوید.

به دشمن تکیه و اعتماد نداشته باشید

امام جمعه یزد گفت: در مسیر زندگی هیچگاه نباید به طاغوت و ظالمین تکیه و امید داشت و فریب آن ها را خورد، زیرا دشمن همانند آتش ما را خواهد سوزاند.

وی یادآور شد: عده ای در زمان مشروطیت قائل بودند که اگر پیشرفت می‌خواهیم باید به بیگانگان تکیه داشته باشیم و متاسفانه ایران را در مسیر غرب قرار دادند و در مقابل نیز دشمن با ترفند های مختلف ایران را عقب نگه داشت.

توکل و اعتماد به خدا رمز پیروزی

خطیب نماز جمعه یزد توکل و اعتماد به خدا را رمز پیروزی دانست و بیان داشت: پیروزی‌ها و پیشرفت‌هایی که در انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس، در صنعت نظامی و در عرصه های مختلف داشتیم به خاطر تکیه و توکل به خدا است.

غرب را گشایشگر خود ندانیم

وی ادامه داد: امام راحل(ره) هیچگاه به غرب و دشمن تکیه و اعتماد نداشت و شعار نه شرقی و نه غربی نیز به همین نکته مهم اشاره داشت.

آیت الله ناصری تأکید کرد: همه گرفتاری‌های ما از غرب و آمریکاست، همه مسئولان نظام اسلامی بدانند و باور داشته باشند که غرب برای ما جز ضرر چیزی نمیخواهد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با اسلام دشمنی دارد و تا ما از دین و اعتقادات خود دست برنداریم استکبار جهانی نیز دست از سر ما بر نخواهد داشت و لذا نباید غرب را گشایشگر خود بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تمجید از مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: رئیس جمهور در سازمان ملل از اسلام، انقلاب و مردم لبنان و غزه دفاع خوبی داشت.

وی با اشاره به حادثه معدن طبس بیان اظهار داشت: به خانواده‌های کارگرانی که در حادثه معدن طبس دچار حادثه شدن و از دنیا رفتن تسلیت می‌گویم و از مسئولین می‌خواهم با اقدامات پیشگیرانه‌ و برنامه ریزی هایی که انجام می‌دهند دیگر شاهد همچین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

امام جمعه یزد تأکید کرد: بدون شک با مقاومت حزب‌الله لبنان و مردم غزه دشمن صهیونیستی شکست خواهد خورد و به مقاصد خود نخواهد رسید و انشاالله به زودی شر اسرائیل از جهان اسلام کوتاه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha