شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: موفقیت های چشمگیر جبهه مقاومت نشان داد که این جبهه الهی، قائم به شخص نیست و از دست دادن عزیزانش هر چند او را متالم می کند اما ازپا افتاده و فلج هرگز.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه اول نماز جمعه امروز کهک و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به تبیین اهمیت و آثار «غیرت» در روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم (ص) غیرت را از نتایج ایمان برشمرد و اظهار داشت: ایمان راستین و اعتقاد مستحکم، برکات و آثار فراوانی در وجود انسان دارد که یکی از این آثار غیرت نسبت به نوامیس و اموری است که انسان نسبت به آنها باید حساسیت داشته باشد؛ رسول مکرم اسلام (ص) می فرمایند: «إنّ الغَیرَةَ مِن الإیمانِ»؛ همانا غیرت نتیجه ایمان است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: انسان غیور محبوب خداوند است و پروردگار متعال انسانهای با غیرت را دوست دارد. پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «انّ اللّه َ تعالی یُحِبُّ مِن عِبادِهِ الغَیورَ»؛ خداوند متعال بندگان غیرتمند خویش را دوست می دارد.

وی بیان داشت: همچنین در روایات متعدد آمده که غیرت از صفات خداوند متعال است و انسان غیور در واقع متخلق به اخلاق الهی گردیده است؛ پیامبر اعظم (ص) می فرمایند: «لا أحَدَ أغیَرُ مِن اللّه. فلذلکَ حَرَّمَ الفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنها و ما بَطَنَ»؛ هیچ کسی غیرتمندتر از خدا نیست واز همین روست که زشت کاریها را چه آشکار و چه نهان حرام کرده است.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امام خامنه ای (حفظه الله) در این هفته در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس نکات بسیار مهمی را بیان نمودند که تبیین علت شکل گیری جنگ و هجوم صدام جنایتکار به پشتیبانی استکبار جهانی از مهمترین این نکات بود.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب ایستادن در برابر نظام سلطه و ایجاد تزلزل در پایه های قدرت استکبار را مهمترین عامل رویارویی قدرت های آن روز با ملت ایران برشمرده و فرمودند: «علّت این بود که در این نقطه‌ی حسّاس دنیا یک انقلاب مردمی بی‌نظیر به وجود آمده بود و تفکّر نوینی را برای اداره‌ی جهان ارائه کرده بود؛ نظم حاکم آن روز بر جهان، این تفکّر نوین را نمیتوانست تحمّل کند؛ مسئله این بود. آن روز جهان، جهان سلطه بود، البتّه امروز هم هست لکن آن روز سخنی، فریادی، موضع صریحی در مقابل این نظم باطل و نابودکننده‌ی فضیلت‌ها وجود نداشت؛ نظم جهان، نظم سلطه بود.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی تصریح کرد: «نظام سلطه» یعنی چه؟ یعنی دنیا به دو بخش تقسیم می شود: بعضی کشورها سلطه‌گرند، بعضی کشورها سلطه‌پذیرند؛ شقّ سوّمی ندارد. جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی یک فریاد صریح علیه این نظم بود...».

وی در ادامه تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان در بخشی دیگر از فرمایشات خود به خطر نفوذ در کشور اشاره و فرمودند: «رزمندگان ما، مجاهدان ما، برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای ما برافراشته نشود، جان خودشان را قربان کردند، فداکاری کردند؛ جوانان مبارز و مجاهد، خانواده‌های خودشان را داغدار کردند برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای این کشور بالا نرود؛ نمیشود ملّت ایران قبول کند که همان پرچمها به وسیله‌ی افراد نفوذی، به وسیله‌ی انسانهای فریب‌خورده، در داخل کشور برافراشته بشود! این پرچم، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه‌ی دشمن، نباید در داخل کشور، در دستگاه‌های مختلف ما برافراشته بشود! باید مراقبت کرد ...».

خطیب جمعه کهک در ادامه به سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم اشاره کرد و گفت: هجرت این شخصیت بزرگ اسلام به قم و مدفون گردیدن ایشان در این سرزمین از همان ابتدا تا کنون منشاء برکات فراوانی گردیده است که شکل گیری حوزه مبارکه علمیه یکی از مهمترین این آثار و برکات می باشد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه جنایتهای اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد و این اقدامات مذبوحانه را در راستای سرپوش نهادن بر شکستهای میدانی در برابر جبهه مقاومت به ویژه در جبهه شمالی ارزیابی کرد.

وی در ادامه افزود: صهیونیستها تصور کرده اند که با ترور فرماندهان ارشد حزب الله می تواند این نیروی مقاوم و بازوی پر قدرت جبهه مقاومت را فلج نمایند اما تجربه ترور فرمانده ارشد مقاومت یعنی شهید سلیمانی (ره) توسط رژیم تروریست آمریکا و تداوم موفقیتهای چشمگیر جبهه مقاومت نشان داد که این جبهه الهی، قائم به شخص نیست و از دست دادن عزیزانش هر چند او را متالم می کند اما ازپا افتاده و فلج؛ هرگز.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha