شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
مرکز نور

حوزه/ گروهی از طلاب و ائمه جمعه و جماعات اهل‌سنت کشورهای مختلف آفریقایی از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با همکاری مؤسسه امام کاظم علیه‌السلام، گروهی از طلاب و ائمه جمعه و جماعات اهل‌سنت از کشورهای مختلف آفریقایی از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) بازدید نمودند. در این جلسه میهمانان با ضمن آشنایی با مرکز نور و فعالیت‌ها و خدمات آن به حوزه علوم اسلامی و معارف قران و اهل‌بیت علیهم‌السلام، با پایگاه جامع قرآنی آشنا شدند.

استفاده از دانشنامه قرآنی که در این پایگاه اینترنتی فاخر ارائه شده، برای میهمانان مایه تعجب و مسرت‌بخش بود. قابلیت‌های فناورانه که با کمک هوش مصنوعی برای اولین بار در پژوهش‌های قرآنی ارائه شده، از دیگر موضوعاتی بود که با استقبال میهمانان مواجه شد.

حضور اساتید و محققان رشته‌های مختلف علوم اسلامی در مرکز، موضوعی بود که مورد پرسش یکی از حاضرین در این جلسه قرار گرفت و ایشان پس از اطلاع از حضور اساتید و محققان طراز اول علوم اسلامی در کنار مهندسان و کارشناسان فنی، از اتقان و کار کارشناسی در محصولات نور ابزار رضایت کردند.

امکان مشاهده ترجمه‌ها و تفاسیر پیرامون یک آیه، دسترسی به احادیث مختلف پیرامون آیه، مشاهده أعلام و موضوعات آیه، دسترسی به تحلیل نحوی و صرفی و بلاغی آیات، امکان جستجو نقش‌های صرفی در قرآن کریم و ارائه آیات مشابه به آیه مورد نظر (مشابهت لفظی یا موضوعی یا هم‌نشینی) از امکاناتی است که پایگاه جامع قرآن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آشنایی با نرم‌افزارهای رومیزی و نیز نرم‌افزارهای همراه مانند نرم‌افزار قرآن نور از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha