شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
دیدار با مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر کل اجرایی زکات کشوردر سفر به قزوین با مدیر ومعاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قزوین در موضوعات فرهنگی، خدمت به محرومین و زکات دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام حسن هرمز مدیر کل اجرایی زکات کشور امروز در دیدار با مدیر و معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قزوین گفت: ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده برای امور معیشتی و توانمندسازی گروه‌های هدف هزینه می‌شود.

حجت الاسلام هرمز خاطرنشان کرد: شرط قبولی نماز، پرداخت زکات بوده و در قرآن هیچیک از واجبات الهی به اندازه زکات همراه با اقامه نماز ذکر نشده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن و در توصیف نمازگزاران واقعی می‌فرماید آنها کسانی هستند که از اموالشان برای فقرا حقی قائل شده‌اند.

وی اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی زکات مصوب مجلس شورای اسلامی یک شبکه ملی در کشور است که ۱۱ دستگاه اجرایی و فرهنگی و این شبکه در تمام استان ها، شهرها و روستاها نقش ایفا می‌کند و فرصت بسیار مهمی بوده که نظام جمهوری اسلامی در اختیار این فریضه الهی قرار داده است.

حجت الاسلام هرمز تصریح کرد: باید در زمینه این فریضه الهی نقش‌آفرینی کرده و براساس آیین نامه‌های قانون‌گذاری، آن را در میان مردم تبیین کنیم تا آگاهی‌رسانی شود.

مدیر کل اجرایی زکات کشور بیان کرد: فرهنگ‌سازی، تجلیل و تشویق مودیان زکات در ترویج زکات اثرگذار است.

وی ادامه داد:حوزه های علمیه، ومجموعه سازمان تبلیغات اسلامی می تواند گام‌های مؤثری در اشاعه فرهنگ زکات بردارد و باید با برنامه‌ریزی و به‌روز کردن روش‌ها فرهنگ پرداخت زکات را رواج داده و با همکاری نهادهای مرتبط، تقویت و حساسیت این واجب دینی را برای مردم تشریح کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha