سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
جبهه مقاومت

حوزه/ نویسنده و پژوهشگر حوزوی جبهه مقاومت را پیروز نهایی میدان جنگ با صهیونیسم دانست و گفت: قرآن کریم در آیات متعددی تأکید می‌کند که دشمنان قطعاً شکست پذیرند و اگر مقاومت کنید بی‌تردید شکست می‌خورند و شما پیروز می‌شوید.

حجت الاسلام والمسلمین حجت الله سروری در گفتگو با خبرگزاری حوزه در پاسخ به این سؤال «چرا جبهه مقاومت پیروز نهایی میدان است؟» بیان کرد: در طول تاریخ هرگاه اهل‌ ایمان به خداوند توکل کرده‎اند و برای رسیدن به خواسته خود که پرستش خداوند متعال و اطاعت از قوانین الهی بوده است پافشاری و مقاومت نمودهاند و به پیروزی دست یافتهاند.

وی افزود: هرگاه هم از درِ سازش و تسلیم و نفاق وارد شدهاند جز خواری و ذلت نصیبشان نشده است. در این زمان که ظلم و جنایت عالم را فرا گرفته است و خون مسلمانان بی گناه چون نهر جاری است، بر همه مسلمانان واجب است که نسبت به مقاومت و شرایط و اصول آن متعهد و پایبند باشند.

استاد حوزه بیان کرد: قرآن کریم در آیات متعددی تأکید می‌کند که دشمنان قطعاً شکست پذیرند و اگر مقاومت کنید بی‌تردید شکست می‌خورند و شما پیروز می‌شوید. خداوند در یکی از آیات می‌فرمایدالَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ خداوند برنامه‌ها و اهداف دشمنان کافر را و کسانی که در مسیر خدا سنگ‌اندازی می‌کنند، بی‌اثر می‌سازد و آنها را با شکست مواجه میکند.

وی افزود: تعبیر «أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ» به صراحت بیان می‌کند که تمام نقشه‌های دشمنان با شکست مواجه می‌شود و راه به جایی نمی‌برند. اگر دشمنان شکست‌پذیرند، آیا تاکنون چنین اتفاقی افتاده است و چنین شکست‌هایی خورده‌اند؟ آیا جوامع دینی قبل، تجربه‌ی چنین شکست دادن دشمن و پیروزی بر آنان را داشته‌اند؟ قرآن کریم در آیات مختلفی به این سؤال نیز پاسخ می‌دهد و برخی شکستهای تاریخی دشمنان را ذکر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سروری بیان کرد: خداوند در آیات متعددی به مطالعه‌ی تاریخ و نگاه به تجربه‌ی دیگر ملت‌ها توصیه کرده است. در آیه‌ای می‌فرماید: «أَ فَلَمْ یَسیرُوا فِی الْأَرْضِ فَیَنْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ دَمَّرَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَ لِلْکافِرینَ أَمْثالُها چرا در زمین و تاریخ ملتها نمی‌گردند و مطالعه نمی‌کنند تا با نگاه عبرت‌آموز ببینند عاقبت ملت‌های ظالم گذشته چگونه رقم خورد؟ خداوند آنها را با هرچه به آنان وابسته بود نابود ساخت. ای پیامبر، نظیر این عقوبت‌ها برای کافران و دشمنان عصر تو هم هست.

وی گفت: خداوند به کسانی که مرعوب دشمنان‌اند و در مسیر اسلام طاقت نمی‌آورند، می‌فرماید به سابقه‌ی امت‌های گذشته نگاه کنید، ببینید من با آنها چه کردم. «تدمیر» به معنای هلاک کردن است. اما وقتی با حرف «علی» می‌آید، به معنای هلاکت شدید است.یعنی تمام هستی شان گرفته می شود.

پژوهشگر حوزوی افزود: در قرآن کریم دلائل شکست ابرقدرتها و دلائل پیروزی جبهه‌ی حق به صراحت بیان کرده ومی فرماید: «ذلِکَ بِأَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا اتَّبَعُوا الْباطِلَ وَ أَنَّ الَّذینَ آمَنُوا اتَّبَعُوا الْحَقَّ مِنْ رَبِّهِمْ دلیل شکست آنها این است که کافران از باطل پیروی می‌کنند و مؤمنان از حق پیروی می‌کنند.دشمنان، پیرو باطل و به دنبال گسترش باطل‌اند و مؤمنان پیرو حق و به دنبال گسترش حق‌اند؛ لذا دشمنان شکست می‌خورند و مؤمنان پیروز می‌شوند.

نویسنده حوزوی بیان کرد: سوال اینجاست که اهل ایمان با چه قدرت و توانایی در برابر دشمنان قدرتمند مقاومت کنند؟ خداوند در پاسخ به این سؤال، حجت را تمام میکند و می‌فرماید. آیه ای که انگار خطابش امروز به گروه مقاومت لبنان و همه ی آزادی خواهان عالم است. خدا با شماست و قدرت شما،ست. «فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به دشمن پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجه مقاومت را بی‌کم و کاست به شما می‌دهد. شما «أعلون» و بالاترید چون خدا «الاعلی» و بالاتر است، خداوند با مؤمنان است آنها را یاری می‌کند، کمکشان می‌کند. لذا نباید احساس تنهایی و ناتوانی وخستگی کنند.

وی گفت: در سوره توبه آمده است: « انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»سبکبار و گرانبار بسیج شوید و با مال و جانتان در راه خدا جهاد کنید اگر بدانید این برای شما بهتر است طبق این ایه، خواسته خداوند متعال از مومنین این است که با تمام وجود در راه دفاع و حفظ دین همت گمارند و در این راه در هر حالتی از جان و مال خود بگذرند.

این نویسنده حوزوی بیان کرد: نتیجه‌ی مقاومت، پیروزی است و این وعده حضرت حق تحقق پیدا خواهد کرد؟ «فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ لا یَسْتَخِفَّنَّکَ الَّذینَ لا یُوقِنُونَ.» صبر کنید خدا قطعاً به وعده‌ی خود وفا خواهد کرد.

وی گفت: البته یقینا در صبر و استقامت کردن در مقابل کفار و اهل باطل هزینه هم دارد. این یک امری طبیعی است که برای رسیدن به هر امتیازی باید به تناسب آن سختی تحمل کرد و اینگونه نیست که در آسایش بتوان از خطرها و تهدیدها عبور کرد و به آرامش و سعادت رسید.

استاد حوزه افزود: بنا براین خداوند به هزینه‌های مقاومت اشاره می‌ کند و می‌فرماید: «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‌ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ، سَیَهْدیهِمْ وَ یُصْلِحُ بالَهُمْ، وَ یُدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ»باید کسانی از شما در راه اسلام، هزینه‌ی مقاومت را بدهید و در این راه کشته بشوید، نه تنها این هزینه دادنها شما را به شکست نزدیک‌تر نمی‌کند؛ بلکه همین هزینه‌ها باعث پیروزی شما می‌شود. نتیجه این شهادت‌ها از بین نمی‌رود.تعبیر به «أَصْلَحَ بالَهُمْ» بیانگر این نکته است که خداوند برنامه‌های مؤمنان را به نتیجه و پیروزی می‌رساند و کارهایشان را درست میکند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عوامل مقاومت را می توان در این موراد دانست: توحید و ایمان به خدا و امدادهای الهی، ایمان به معاد، توکل به خدواند، امید به پاداش و نصرت الهی،که سبب تقویت روحیه و ایستادگی در برابر دشمنان ، یکی دیگر از عوامل مقاومت دعا کردن و از خدا طلب صبر کردن،و شوق دیدار با خدا کسانی که جز دیدار با خدا و جلب رضایت او هدف و آرزویی ندارند، از هیچ خطری هراس ندارند و مشتاقانه در برابر ناملایمات مقاومت میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سروری یادآورشد: جبهه مقاومت امروز با تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلاتی که دارد، یقینارو به پیروزی است . امروز باید تمام امت جهان اسلام یک ید واحده بشوند و در رویارویی با این سگ هار خاورمیانه نتانیاهو و«رژیم خبیث وجعلی» اسرائیل با هر امکاناتی که در اختیار دارند به مقابله برخواسته واورا از صفحه روزگار برای همیشه محو کنند. همانطور که امام خامنه ای فرمودند: سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله ی سرافراز رقم خواهد زد. ایشان ضربات وارد شده به نیروهای مقاومت و شهادت عناصر موثر و ارزنده حزب‌الله لبنان را خسارتی برای این گروه قهرمان دانستند اما افزودند: این موارد خسارتی نیست که حزب‌الله را از پا درآورد چرا که استحکام سازمانی و نظامی حزب‌الله و اقتدار آن بسیار بالاتر از اینها است. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جبهه مقاومت تا امروز پیروز بوده و به توفیق الهی پیروزی نهایی نیز از آنِ این جبهه خواهد بود. گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان باذن الله جدول مقاومت را پر می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha