یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: همانطور که امام علی(ع) شهید شد ولی راه، همان راه است، لذا مقاومت هم نمی‌رود و انرژی متراکم در سیدحسن نصرالله به صدها میلیون انسان منتقل می‌شود، لذا دشمن نمی‌تواند در این جهت بهره‌برداری کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از نخبگان استان ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، اظهار داشت: انسان موجودی است که به تعبیر قرآن به طور فشرده همه چیزدان آفریده شده و بقیه آن حجاب است که باید برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان‌ها همه نخبه هستند، اما نوع حجاب‌ها متفاوت است، اینکه چگونه باید پرده برداری شود با سیر و سلوک و علم و دانش دست یافتنی است، اما تمام تلاش‌هایی که بشر تا قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) می‌کند بسیار کم است و بعد از ظهور، انسان به علم جامع می‌رسد و تمدنی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز برخی جهت علمشان درست نیست، ابراز کرد: فلسطین ۷۶ سال زیر ظلم اسرائیل در حال مقاومت است.

وی تصریح کرد: تمام تشکیلات بشر متکی به علم است و بدون علم نمی‌توان پیشرفت کند، لذا از سویی کشورهای سلطه‌گر سعی می‌کنند جوامع بشری را نادان نگه دارند و مردم را به سرگرمی‌ها عادت دهند و یا به فحشا و شرب خمر و یا فساد و مال پرستی و دشمنی و اختلاف وادار کنند، تا نتواند رشد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: رهبری در فرمایشات خود همواره بر دانش بنیانی تأکید دارند، چون انسان از طریق دانش و علم همراه با ایمان به رشد می‌رسد، ولی اگر این دو همسو نباشند بلای جان همدیگر می‌شوند، دین بدون علم سر از خرافات در می‌آورد و در دنیا وحشی‌گری دنبال می‌شود همانند آن چیزی که در برخی کشورها رواج پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: زمانی که دانش در اختیار وحشی‌گری قرار بگیرد، همه امیدها به این است که شرایط آخرالزمانی پیش بیاید و بشر به یک نتیجه برسد و یک راه جزء بندگی خدا ندارد که بر اساس علم و اخلاق عمل کند و ایثارگر بماند.

وی تأکید کرد: نباید از فتنه های آخرالزمانی بترسیم، چون رسوایی‌ها به ضرر منافقین است، آنچه که در شهادت سید حسن نصرالله دیدیم چیز جدیدی نیست، قرآن برای مجاهدین فی سبیل الله دو پیروزی را ارائه کرده که در آن شکست مفهومی ندارد، یک شهادت است و دیگری غلبه.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تصور نشود مقاومت و انقلاب به فرد بستگی دارد، پس از پیامبر(ص) مردم به جاهلیت برگشتند؟ نه، مردم در دین خود می‌مانند همانطور که امام علی(ع) شهید می‌شوند ولی راه همان راه است، لذا مقاومت هم نمی‌رود و انرژی متراکم در سید حسن نصرالله هم به صدها میلیون انسان منتقل می‌شود، پس دشمن نمی‌تواند در این جهت بهره‌برداری کند.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از شهادت برای سید حسن نصرالله متصور نبود، همانطور که اجداد او شهید شدند، به زودی شرایط عوض می‌شود و لبنان و فلسطین با پیروزی از میدان سر در می‌آورند، این‌ها آزمایش است و کار از دست خدا خارج نیست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha