دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
تصاویر / اجلاسیه استانی نماز همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، گفت: تعدی به غزه و لبنان، تعدی به کشورهای اسلامی است و نباید گرفتار مرزهای جغرافیایی شد، چرا که این آموزه اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی روز گذشته در اجلاسیه استانی نماز، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه، اظهار داشت: قرآن کریم سخن از انسان‌هایی می‌زند که به ناحق و به خاطر خدا و دین، از سرزمین‌های خود اخراج و آواره شدند.

وی با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله، ۳۲ سال در میدان خط مقدم مبارزه و جهاد حضور داشت، گفت: حضور در شرایط سخت امنیتی خود مصداق جهاد در راه خدا است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه اگر رشادت‌ها و جهاد رزمندگان نبود، امروز خبری از مسجدها و نماز نبود، یادآور شد: اگر مقاومت و ایستادگی نباشد، باید منتظر تخریب قدس هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه این مجاهدت شهدا است که نماز را نگه داشته است، یادآور شد: امروز در برخی کشورهای اسلامی نماز اقامه می‌شود، اما مهم نمازی است که نیاز به جهاد دارد و مستکبران از آن بترسند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه جای تعجب است که در برخی کشورهای اسلامی گفته می‌شود سرنوشت کودکان فلسطینی ربطی به ما ندارد، ابراز کرد: چگونه با وجود آنکه شعار و قبله مسلمانان یکسان است، اما برخی کشورهای اسلامی نسبت به سرنوشت کودکان غزه بی‌توجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر نمازی برای مستکبران ضرر نداشته‌ باشد، آن‌ها برای تقویت این نماز تلاش هم می‌کنند، اظهار کرد: برگزاری این جلسات و ترویج نماز در جامعه مهم است، اما این سوال را باید پرسید که در عرصه اقامه نماز، مجاهدت رزمنده حزب الله در میدان بیشتر موثر بوده یا صحبت‌های یک سخنران در مراسم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه مسئولیت پذیری که در سوره حمد می‌خوانیم به این معنی است که جامعه اسلامی دارای یک روح واحد است، گفت: تعدی به غزه و لبنان، تعدی به کشورهای اسلامی است و نباید گرفتار مرزهای جغرافیایی شد، چرا که این آموزه اسلام است.

وی ادامه داد: نمازی که نتواند مسئولیت پذیری را ایجاد کند، نتیجه‌اش به شهادت رساندن امام علی(ع) در محراب و جدا کردن سر امام حسین(ع) خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه شهادت آرزوی رزمندگان جبهه مقاومت و اسلام است، یادآور شد: ترس از مرگ، ناشی از نگاه کودکانه و محدود بشر است، در حالی که شهادت یعنی هستی ممتد تا ابدیت.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شده بود تا به پاس سال‌ها تلاش و خدمت، از حجت الاسلام مغیثی تقدیر کنیم، اما امام جمعه نهاوند در استان حضور نداشت، ابراز کرد: تقوا، زهد، مردم‌داری، زندگی ساده و اخلاق‌مداری حجت الاسلام مغیثی افتخاری برای روحانیت است و باید امثال امام جمعه نهاوند را به نسل جوان به درستی معرفی کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha