دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
تصاویر / اجلاسیه استانی نماز همدان

حوزه / قاسمی فرزاد، با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید به این باور و درک برسد که در برابر ظلم حکام جور و ستمگران، متحد شود، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران که بر پایه عدل و انصاف بنا شده، همیشه حامی مستضعفان و مظلومان بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در اجلاس استانی نماز، ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: باید به خداوند، قرآن و اسلام تمسک جوییم و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، ایمان داشته باشیم که حزب‌الله و امت اسلامی قطعاً بر دشمنان پیروز خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این ایام حزن‌آلود، با امید به الطاف الهی یقین داریم حق همیشه بر باطل پیروز است و این اطمینان قلبی مایه قوت قلب مسلمانان در روزهای سخت است، گفت: قریب به یک سال است که رژیم جعلی صهیونیستی بی‌رحمانه به جان بشریت و به‌ویژه مردم بی‌گناه و بی‌دفاع غزه افتاده و خون آنان را بر زمین می‌ریزد، اما دنیا در سکوت و بی‌خبری نسبت به جنایات صهیونیسم در غزه و لبنان قرار دارد و آنچه مایه تأسف است، تفرقه و تشتتی است که امت اسلامی را فرا گرفته و مانع از اقدام واحد در برابر این ظلم‌ها شده است.

استاندار همدان، با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید به این باور و درک برسد که در برابر ظلم حکام جور و ستمگران، متحد شود، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران که بر پایه عدل و انصاف بنا شده، همیشه حامی مستضعفان و مظلومان بوده و خواهد بود و باید با وحدت و انسجام در مقابل دشمنان، یک صدا باشیم.

وی تصریح کرد: دشمنان سعی دارند جامعه را دوقطبی کنند و از طریق فضای مجازی یأس و ناامیدی را در بین امت اسلامی گسترش دهند.

قاسمی فرزاد، با اشاره به اینکه نماز باید هم از جنبه شکلی و هم از جنبه محتوایی در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و تمام جامعه ترویج و تبلیغ شود، گفت: مدیران و مسئولین تلاش کنند تا این فریضه الهی به درستی اقامه شود و فرهنگ نماز در جامعه نهادینه گردد.

وی نماز را بالاترین مظهر عبادت و بندگی خداوند دانست و با بیان اینکه کمال انسان در همین عبودیت نمایان می‌شود، اظهار کرد: کسی که نماز می‌خواند باید از کبائر و گناهانی چون دروغ، غیبت و تهمت دوری کند.

استاندار همدان، با تأکید بر اینکه نماز، انسان را به تقوا و پاکی دعوت می‌کند و کسی که اهل نماز است نباید به ظلم و جور به دیگران راضی شود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) حج خود را برای احیای دین اسلام نیمه‌تمام گذاشتند، اما برای اقامه نماز در ظهر روز عاشورا زیر باران تیرها، به نماز ایستادند که این نشان از اهمیت والای نماز در دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: از تمام کسانی که در استان در مسیر اقامه و ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز تلاش می‌کنند به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان، روحانیت و حوزه‌های علمیه و مدیرانی که این فریضه را در نهادها و دستگاه‌های اجرایی رواج می‌دهند، قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha