دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
پاپ

حوزه/ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، درحاشیۀ سفر به لوکزامبورگ و بلژیک، به جنایات‌های اخیر صهیسونیست‌ها در غزه و لبنان و همچنین شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان داد و ضمن اظهار تأسف، گفت: حتی در جنگ‌ هم باید اخلاق رعایت شود!

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، پاپ فرانسیس در پاسخ به سؤالی راجع‌به ترور سید حسن نصرالله، بی‌خانمان شدن و شهادت مردم در لبنان و غزه به‌دست صهیونیست‌ها، گفت: هر روز با بخش کلیسایی غزه تماس می‌گیرم. بیش از ۶۰۰ نفر آنجا زندگی می‌کنند که به من دربارۀ وقایع و بی‌رحمی‌هایی که رخ می‌دهد گزارش می‌دهند. اگر دفاعی هم هست باید متناسب با حمله باشد.

وی با اشاره به غیراخلاقی بودن جنایات صهیونیست‌ها، افزود: وقتی نابرابری وجود دارد، یک گرایش سلطه‌جویانه که اخلاق را کنار می‌گذارد مشهود است. وقتی کشوری با نیروهایش، چنین اقدامات سنگینی را مرتکب می‌شود، بی‌اخلاقی است.

رهبرکاتولیک‌های جهان، تأکید کرد: حتی در جنگ هم اخلاقی وجود دارد که باید آن را رعایت کرد؛ خود جنگ غیر اخلاقی است اما اصول جنگ نشان‌دهندۀ برخی اخلاقیات است. ولی وقتی این اخلاقیات رعایت نشوند، (به‌قول آرژانتینی‌ها) خون ناحق ریخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha