دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
جنگ نرم

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، گفت: جنگی که ارزش‌ها و باورها و مقدسات جوان امروز ما را نشانه رفته است همان جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی است.

خانم گلچهره نوری‌حقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر؛ با محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساند رهبران حزب الله و تسلیت به مناسبت شهادت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، عنوان داشت: جهادگران تبیین باید این جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و چهره واقعی این جنایتکاران را به مردم در جامعه بیان کنند.

وی افزود: همچنین باید جهاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، فرزندآوری و جهاد علمی و فکری را ترویج کرده و خود در درجه اول به‌عنوان افسران جنگ نرم در همه عرصه‌ها ورود و مشوق دیگران هم باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، گفت: ما در دورانی به سر می‌بریم که نسل جدید ما دوران جنگ را درک نکرده و مستقیم درگیر جنگ نظامی نشده اند؛ اما با جنگی به مراتب سخت تر از جنگ نظامی مواجه هستند مواجه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با انتقال ارزش‌های ایثار و جهاد نقش مهمی در شکل‌گیری هویت و تقویت روحیه جوانان و نسل امروز ما ایفا می‌کند، افزود: جنگی که ارزش‌ها و باورها و مقدسات جوان امروز ما را نشانه رفته است همان جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی یا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی شبیخون فرهنگی است.

نوری‌حقانی با تأکید بر اینکه یکی از کارهایی که امروز باید انجام شود ترویج این فرهنگ جهاد و شهادت است، تصریح کرد: نسل امروز نیازمند است که قهرمانان واقعی خود را بشناسد و برای شناسایی قهرمانان دیروز باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استفاده کنیم در این راستا نویسندگان، شاعران، هنرمندان ،مسئولان ،دانشجویان ،طلاب هر کدام به نوبه خود باید این وظیفه مهم را انجام دهند .

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) بوشهر با اشاره به منویات رهبر انقلاب اسلامی که «جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت؛ اما همین جنگ تحمیلی باعث شعله ور شدن نیروهای انقلاب و روحیه انقلاب شد» بیان کرد: امروزه فرهنگ جهاد و مقاومت و ظلم ستیزی را در تمام جهان شاهد هستیم نیروهای مقاومت عراق، یمن، حزب‌الله لبنان، مقاومت امروز مردم فلسطین، مردم غزه و بیداری اسلامی جهان نمادی از تاثیر این فرهنگ بر جهانیان است.

استاد حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار کرد: امام راحل خصوصاً اسم ملت ایران و عراق را می بردند. ملتی که در یک برهه از زمان مقابل ما می‌جنگیدند؛ اما امروز در کنار همدیگر با دشمن مشترک مظلومان عالم یعنی آمریکا و اسرائیل و ایادی آن‌ها می‌جنگند. مردم دلیر و شجاع ایران امروز برای حزب الله و انصار الله و حماس و سایر گروه های مقاومت در منطقه قدرتی ایجاد کرده که مستکبران جهان را به لرزه در آورده است.

نوری‌حقانی یادآور شد: همه این اقتدار و شکوه را مدیون خون پاک شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به‌خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha