سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
دیدار با  اعضای هیئت علمی همایش حضرت جعفر بن ابیطالب علیه السلام

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله، تصریح کردند: هیچوقت خون هدر نمی‌رود چرا که خدای سبحان شهدا را زنده می‌داند، وقتی زنده دانستند یعنی دین به وسیله شهدا و به برکت قرآن و عترت محفوظ می ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعضای هیئت علمی همایش حضرت جعفر بن ابیطالب علیه السلام با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی بیان داشتند: برگزاری همایش درباره جعفر بن ابیطالب علیه السلام و احیای این شخصیت ها، کار بسیار خوبی است. جعفر یک انسان عادی نبود، یک مرجع معمولی نبود، اینکه بعد از فتح خیبر که فتح عظیمی بود و فتح اسلام بود چون ستون پنجم کفار از بین رفتند، پیامبر می فرماید من نمی دانم از فتح خیبر خوشحال باشم یا از برگشتن جعفر از حبشه، این جایگاه جعفر در پیش رسول گرامی اسلام را می رساند و اینکه چقدر کار جعفر در نشر اسلام، عظیم بوده است.

ایشان بیان داشتند: شخصیت جعفر به شهامت، شهرت، عظمت علمی، فداکاری و متکلم بودن اوست، اینکه بتوانی سالیان متمادی در حبشه با کار علمی مسیحیان را با اسلام آشنا کنی و افکار آنها را برگردانی، کار آسانی نیست.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله اظهار داشتند: هیچوقت خون هدر نمی‌رود چرا که خدای سبحان شهدا را زنده می‌داند، وقتی زنده دانستند یعنی دین به وسیله شهدا و به برکت قرآن و عترت محفوظ می ماند و شهدا هستند که جامعه را زنده می کنند.

ایشان افزودند: اگر همه ما بدانیم که برای اسلام داریم کار می‌کنیم، یقیناً خدا حفظ می‌کند. در خیلی موارد بوده که جنگ‌ها ظاهرا به آن نقطه آخر رسیده ولی دفعتاً زمینه عوض شده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: دین حق است و ما اگر واقعاً خودمان دین را یاری کنیم، ممکن نیست شکست بخورد؛ هیچ ممکن نیست کسی در برابر حق بتواند پیروز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha