چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
دیدار با مادر شهید زفاک

حوزه/ جمعی از کارکنان و طلاب مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اردکان با خانواده سردار شهید حسن زفاک دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، به مناسبت گرامیداشت یاد شهدا، جمعی از کارکنان و طلاب مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با حضور در خانه مادری شهید حسن زفاک، دیداری با مادر و خواهران این شهید بزرگوار داشتند.

ابتدا خانم صفا زفاک خواهر شهید زفاک گفت: حسن فرزند سوم مرحوم محمد زفاک در فروردین سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی و انقلابی به دنیا آمد و در سن ۹ سالگی از نعمت پدر محروم شد و این در حالی بود که فرزند بزرگ ۱۴ سال و فرزند کوچک خانواده نزدیک به دو سال داشت و مادر تمام توان خود را برای تربیت ۵ فرزند خود گذاشت.

در ادامه خانم صغری کوهپیمایی مادر بزرگوار شهید تصریح کرد: حسن علاقۀ وافری به فوتبال و نقّاشی داشت و تقیّد به انجام فرائض دینی، نماز جمعه و جماعات و نماز اوّل وقت، از خصوصیّات بارز او بود و در کارهای منزل مانند شستن ظرف ها کمک می‌کرد بدون اینکه کسی از وی درخواست کند.

وی گفت: فرزندم حسن برخی خصائص منحصر به فردی داشت از جمله اینکه تمام ماه محرم و صفر به علت ماه عزای اهل بیت (علیهم السلام) هیچ گاه شیرینی نمی‌خورد و لباس جدید و نو نمی‌پوشید.

مادر شهید در مورد چگونگی اعزام به جبهه شهید اظهار کرد: حسن زمانی که ۱۴ ساله بود از من خواست که با رفتن ایشان به منطقه جنگی موافقت کنم اما من مخالف بودم و او با اصرار وصحبت با من که امام خمینی(ره) دستور داده و در حال حاضر وظیفه دفاع از کشور داریم رضایت من را بدست آورد و با دستکاری در شناسنامه خود عازم جبهه نبرد شد.

خانم کوهپیمایی در ادامه گفت: ایشان با اینکه کم سن و سال بود اما در واحد اطلاعات عملیات تیپ الغدیر در مناطق مختلف از جمله شلمچه ،دهلران، خرمشهر و... مسئولیت بر عهده داشت و حتی با توجه به آنچه همرزم های وی تعریف کردند دریک عملیات به منظور تحقق اطلاعات به مدت سه روز بالای درخت نخل به وظیفه خود عمل می‌کرد.

وی افزود: شهید چندین مرتبه مجروح و زخمی شد و با من مطرح نمی‌کرد و از طرف پسر بزرگم حسین مطلع می‌شدم، حتی یک مرتبه با اینکه از ناحیه زانو جراحت پیدا کرد وقتی من دست روی زانویش گذاشتم با اینکه احساس درد داشت چیزی نگفت و بعد از نماز جمعه به اصرار دوستانش برای مداوای آن اقدام کرد.

مادر شهید در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور بانوان حوزوی درمنزلشان گفت: رزمندگان و شهدا در دوران جنگ تحمیلی با رشادت های فراوان و نثار خونشان باعث حفظ کشور شدند و اگر در مسیر شهدا حرکت کنید تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود و بانوان نقش بسزایی در این هدف الهی دارند و ان شاءالله با تربیت سربازان امام زمانی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، دل های انبیاء و اوصیای الهی و شهدای گرانقدر از ما شاد خواهد شد.

شایان ذکر است، سردار شهید حسن زفاک در حالی که ۲۱ سال بیشتر نداشت، در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش ۹ سال مفقود بود و در تاریخ ۷ مردادماه سال ۱۳۷۴ به وطن بازگشت و در گلزار شهدای شهرستان اردکان به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha