شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
تصاویر/ بازدید نماینده ولی فقیه در کرمانشاه از خبرگزاری حوزه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ بیان کرد: اسرائیل غاصب و جبهه صهیونیسم هیچ وقت تا این حد ذلیل نشده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در گفت وگو با خبرگزاری حوزه گفت: جریان فلسطین و غزه و کرانه باختری، مطلب مشهور و مشهودی است و به برکت انقلاب اسلامی، فلسطین  و در یک ساله اخیر نیز غزه به موضوع اول دنیا مبدل شده است.

وی افزود: اگر میزان انتشار اخباری که در دنیا منتشر شده است را مشاهده کنیم می بینیم که مظلومیت مردم فلسطین و جنایتکاری صهیونیست ها نیز به موضوع اصلی خبری در دنیا تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: بحث فلسطین در دوران ستم شاهی، بحثی تمام شده بود، زیرا رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده بود و کسانی که در سرزمین مادری مانده بودند تحت تحقیر و شرایط سخت بودند و با فقر و فلاکت و یاس مطلق زندگی می کردند.

امام جمعه کرمانشاه یادآورشد: ملت فلسطین پیش از انقلاب اسلامی از اینکه حرف پیروزی و مقاومت را بزند نا امید بود. این مردم جنگ شش روزه را دیده بودند که پنج کشور ارتش عربی اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی شکست خوردند و طبیعی بود که این مردم امید خود را از دست بدهند زیرا این ارتش ها با تجهیزات کامل در مقابل اسراییل صف آرایی کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: در این بین تفکر امام راحل که برخاسته از اسلام ناب محمدی و مبتنی بر آیات شریفه قرآن و اعتقاد دقیق و عمیق به نصرت الهی بود به میدان آمد، زیرا خداوند راه مبارزه را به مجاهدین راه حق نشان می دهد. حسب آیات شریفه قرآن این مسیر برای ما روشن و مشخص بود. بحث نابودی رژیم صهیونیستی از اولویت های جدی و بنیادین تفکر امام راحل بود. امام(ره) معتقدند بودند که عامل فساد که نظام استکباری مثل یک خنجر در دل جهان اسلام فرو برده است باید از بین برود. تعبیر غده سرطانی نیز از همین رویکرد مطرح شد.

وی افزود: پس از آن بود که رویکردها تغییر یافت و یاس ها به امید مبدل شد و دست های خالی پر شد و باور ما نمی توانیم به «ما می توانیم» مبدل شد. در همان موقع بود که صهیونیست ها شرایط را مناسب دیدند و به دنبال پیاده کردن همان طرح اسراییل بزرگ رفتند. قدم بعدی که برداشتند اشغال لبنان بود. در همان زمان آمدند و کل لبنان را از جنوب اشغال کردند و تا بیروت آمدند و عملا دست لبنان را از صحنه خارج کردند. این صحنه مبارزه حسین گونه در جنگ میان اسراییل و حامیان قدس متجلی شد. بر اساس همین تفکر حسینی بود که شیعیان و جوانان شیعه لبنانی با هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در همان سال های ریاست جمهوری حضرت آقا به میدان آمدند و برای اولین بار رژیم صهیونیستی را با یک شکست خفت بار مواجه کردند. همچنین نیروهای چند ملیتی آمریکایی فرانسوی را نیز بیرون کردند. این مساله یک فصل جدید در تاریخ فلسطین و عمر رژیم منحوس صهیونیستی بود که یک عده جوان مومن شیعه شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: این مسأله بسیار امید بخش بود و مردم نیز امید تازه ای پیدا کردند و فلسطینی های آواره نیز امید جدیدی پیدا کردند و شعار مبارزه نیز احیا شد. در آن زمان تنها جنبش آزادی بخش فلسطین و یاسر عرفات در میدان بود و آنها را نیز به دلیل همان پیمان ذلت باری که بسته بودند از سرزمین فلسطین اخراج کردند. اما حرکت جوانان لبنانی امید رابه صحنه مقاومت بازگرداند. نسل بعدی که فرزندان آوارگان بودند و کسانی بودند که در اردوگاه ها بزرگ شده بودند که از جمله آنها می توان به شهید اسماعیل هنیه اشاره کرد با الگویی که انقلاب اسلامی گرفته بودند و جریان دفاع مقدس به صحنه آمدند.

آیا تأخیر در اجرای عملیات وعده صادق۲ باعث شهادت سید حسن نصرالله شد؟

انقلاب اسلامی امید را در دل جوانان منطقه بیدار کرد

امام جمعه کرمانشاه یادآورشد: وقتی جوانان فلسطینی دیدند که ایران با دست خالی با ارتش مجهز حزب بعث که از طرف همه ابرقدرت های عالم حمایت می شود پیروز شد هسته های مقاومت را در میان خود شکل دادند. این هسته هایی چون حماس و جهاد اسلامی و... از محل همین باطل شدن طرحواره نظام های استکباری شکل گرفت. انقلاب اسلامی نشان داد که می شود با نیروهای مردمی و گروه های نامنظمی که شهید چمران ایجاد کردند با ارتش های بزرگ و کلاسیک مرسوم جبهه استکباری مقابله کرد. دنیا به چشم خود چنین شیوه ای را خود ندیده بود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: بر اساس همین تفکر جنبش انتفاضه شکل گرفت. یعنی همین مردم آواره و اسیر شده در دست رژیم صهیونیستی با سنگ با این رژیم به مقابله برخاستند. این روزگار طی شد تا دورانی که بزرگانی چون شهید سلیمانی و نیروهای خدوم انقلابی با قدرت، دست نیروهای حزب الله لبنان و جوانان فلسطینی را از جهت سلاح پر کردند. رهبر معظم انقلاب در یک برهه ای فرمودند که دست کرانه باختری نیز باید به تسلیحات باز شود. با این اوضاع صحنه فلسطین صحنه مبارزه تسلیحاتی گروه های فلسطینی با اسراییل بود.

وی افزود: پس از آن به شرایطی رسیدیم که آمریکایی ها فشار سنگینی را آوردند تا کشورهای اسلامی و عربی، اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود سالها پیش آمریکایی ها این قرارداد صلح را بر کل جهان اسلام تحمیل کردند و طبعاً یکی از کشورهایی که محور این جریان بود، رژیم شاه بود. به همین دلیل بود که در آن زمان شاه پای سفارت اسرائیل را به ایران باز کرد و در آن حجاج در سفر حج به ما لقب یهودی می دادند چون می گفتند شما با اسرائیل سازش کرده اید.

امام جمعه کرمانشاه یادآورشد: در سالهای اخیر با فشار عربستان قرار بود که عادی سازی روابط با اسرائیل را اعلام کردند مقرر شده بود که بیش از بیست کشور اسلامی رابطه را پس از عربستان با اسرائیل برقرار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: رهبری معظم فرمودند که طوفان الاقصی در زمانی رخ داد که به منطقه و فلسطین به چنین عملیاتی نیاز داشت. در زمانی که آمریکا و اسرائیل به دنبال عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای اسلامی بود. طوفان الاقصی دشمن را غافلگیر کردند و به یک باره هیمنه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی شکست.

وی افزود: اتفاقاتی که در این عملیات رخ داد برای اولین بار بود. یعنی در طول تاریخ این رژیم منحوس چنین اتفاقی رخ نداده بود. اول اینکه افرادی رسما لشکر کشی کنند و به داخل مرزهای این رژیم نفوذ کنند. نکته دیگر آنکه تمام این حلقه های امنیتی چند سرویس امنیتی بسیار خطرناک و فعالی که در منطقه اشراف داشتند دور زده شد. نکته دیگر گرفتن این تعداد اسیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: در همین راستا باید تاریخ را به قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم کرد. این عملیات ورق عملیات علیه اسرائیل غاصب را برگرداند. رژیم صهیونیستی به دلیل ضربه سنگینی که خورده بود دچار اشتباهات فاحش در این عرصه شد . خداوند اراده کرده است که این جلادان را به دست خود غرق کند. به همین دلیل بدترین تصمیمات را گرفتند و آن هم مقابله با مردم مظلوم غزه بود که حدود دو میلیون نفر در آن باریکه غزه زندگی می کردند.

امام جمعه کرمانشاه یادآورشد: مقابله با مردم و کشتن زنان و کودکان و مجروحان آبروی نداشته رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را در دنیا برد. رژیم جعلی هزینه های بسیار سنگینی در عرصه رسانه انجام داد و هزینه های گسترده ای انجام شده بود تا این رژیم در دنیا مورد اهمیت قرار گیرد، ولی تمام این سرمایه نظام سلطه در آتشی که صهیونیست ها بر افروخته بودند سوخت. بخش دردناک این ماجرا این بود که مردم مظلوم غزه حدود چهل هزار نفر شهید دادند ولی به دلیل اینکه تاریخ فلسطین پر از این شهادت ها است که از جمله آنها می توان به اردوگاه صبرا و شتیلا اشاره کرد این ماجرا نیز همچون اتفاقات گذشته بود، زیرا آنها بارها و بارها در این مسیر داغدار شده اند.

آیا تأخیر در اجرای عملیات وعده صادق۲ باعث شهادت سید حسن نصرالله شد؟

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: تحلیل مردم غزه آن است که ما چه مبارزه کنیم یا نکنیم این رژیم به دنبال کشتن ما است. این رژیم نیز بدترین فجایع را به بار آورد. پس این عملیات یک اتفاق بزرگ در دنیا رخ داد که آبرو و اعتبار رژیم صهیونیستی و آمریکا را از بین برد و از دیگر سوی روحیه مبارزه را در ملت فلسطین بیشتر کرد که این مظلومیت به یک خیزش عظیم جهانی مبدل شد و حتی این حرکت به دانشجویان آمریکایی نیز رسید. حتی اولین دانشگاهی که در آمریکا اعلام موضع کرد فرزندان مسئولان آمریکا و سرمایه داران آمریکایی بود.

وی افزود: با این اوصاف بود که شدت نسل کشی که صهیونیست ها به خرج دادند و استقامت جانانه مردم فلسطین باعث شد مردم به این سمت حرکت کنند و رویکرد قرآنی مردم به غزه رویکرد قرآنی را در دنیا به شکل بی سابقه ای در دنیا ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: در این روزها علی رغم روزهای غم و اندوه شهادت زنان و کودکان و سربازان جبهه مقاومت بودیم ولی در دیگر سوی شاهد جهاد عظیم جوانان حماسی و شیعی در لبنان هستیم. با اینکه اسرائیل غاصب سعی می کرد که جمعیت را به صحرانی سینا سوق دهد مردم سر جای خود ماندند و اجازه ندادند هیچ کدام از اهداف اسرائیل جنایتکار و غاصب محقق شود. نتیجه طوفان الاقصی یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت و یک شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی بود.

امام جمعه کرمانشاه یادآورشد: دشمنان انقلاب اسلامی که همان نظام سلطه هستند و رژیم صهیونیستی از طرف نظام سلطه در اینجا صحنه گردانی می کند به سان خنجری است که بر قلب جهان اسلام فرورفته است. آنها برای غارت منابع غرب آسیا به این منطقه آمده اند. دشمنان انقلاب اسلامی که دشمنان بشریت هستند مجموعه ای از سرمایه داران صهیونیست و شرکت های چند ملیتی هستند که سالها میلیاردها دلار درآمد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: شاید برخی فکر کنند که دشمنان تا این حد روی مسائلی چون برهنگی فعالیت می کنند زیرا آنها درآمد حداقل ۵۰۰ میلیارد دلاری از این مسیر دارند. همچنین از بازار اسلحه نیز بازار چند میلیارد دلاری دارند. بخش عمده توان دشمن پیش و پس از حمله، در جنگ روانی رخ نمایی می کند. یعنی کاری می کند که خود این ملت ها به این جمع بندی برسند کاری که آنها می کنند درست است. آنها به دنبال القای جنگ جویی یک طرفه حماس با آنها بودند. آنها با مصر و اردن توافق کرده بودند که مردم به حواشی این کشورها بروند و پس از عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی شهرهایی در مرزهای اردن و مصر ساخته شود و بنا داشتند که اسم فلسطین به شکل کامل از کره خاکی محو شود. به این دلیل است که طوفان الاقصی موجب نجات اصل فلسطین شد، زیرا اگر این اتفاق می افتاد احدی حریف آنها نمی شد که بتوانند موضوع فلسطین را احیا کنند. همچنین این کار در مسیر همان رویای نیل تا فرات بود.

وی افزود: منطقه ای که داعش در آن حضور داشت همان منطقه نیل تا فرات بود و اگر داعش پیروز می شد همان نقشه محقق می شد. شهید امیرعبداللهیان که حاج قاسم عرصه دیپلماسی بود در دورانی که ایران می خواست عملیات وعده صادق را انجام بدهد این گفتمان را به خوبی در دنیا مطرح کرد که ایران با چه هدفی عملیات را انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: دشمن بر خلاف همه قوانین بین المللی میهمان عزیز ما شهید اسماعیل هنیه را ترور کرد و در همان زمان نیز ایران اعلام خونخواهی کرد. در این فاصله طبیعی بود که آمریکایی وارد شدند و وعده هایی دادند که در صورت عدم پاسخ ایران جنگ غزه را تمام می کنیم که این امر برای جبهه انقلاب مشخص بود که آمریکا قانون شکن ترین دولت دنیا است. تنها کشوری که بمب اتم را علیه مردم عادی استفاده کرده است کشور آمریکا است. آنها بیشترین جنگ را علیه مردم دنیا ترتیب دادند.

امام جمعه کرمانشاه یادآورشد: عده ای فکر می کردند که امضای برجام، تضمین اجرای آن بود. در حالی که اصلا نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد. در همان زمان نیز ایران اولویت خود را پایان جنگ در غزه می دید، زیرا برای ما اولویت دارد که حتی یک کودک کمتر در غزه کشته بود. طبیعی بود که مسئولان در این قضیه منتظر باشند که این روند اصلاح شود و مثل همیشه ثابت شد که آمریکایی ها بدعهد هستند و اصلا نباید به آنها اعتماد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: زمانی که مشاهده شد رژیم صهیونیستی بنای توقف ندارد و جنایات خود را بیشتر کرد جمهوری اسلامی بنای بر امر انتقام و شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله جمهوری اسلامی نیز با قدرت آنها را تنبیه کرد.

آیا تأخیر در اجرای عملیات وعده صادق۲ باعث شهادت سید حسن نصرالله شد؟

آیا شهادت سید حسن نصرالله به دلیل تاخیر در عملیات وعده صادق۲ بود؟

وی افزود: حال اینکه شهادت سید حسن به ماجرای تاخیر ما مربوط می شود یا خیر باید گفت که این بحث روشن است، زیرا رژیم صهیونیستی صدها بار برای شهادت ایشان تلاش کردند. شهید نصرالله بیان کردند که بن سلمان در سفر اول به نیویورک خواستار ترور من شده بود و حتی گفته بود که من هزینه این جنگ را می دهم. آمریکایی هم گفتند که ترور سید حسن را به صهیونیست ها واگذار می کنیم. محافظان سید حسن می گفتند که در یک شب چند بار جای خواب ایشان عوض می شد. صهیونیست ها طی این سالها کار کردند و تلاش کردند و نفوذهایی را ترتیب دادند و از قبل نفوذها این جنایات را به بار آوردند. محلی که شهید سید حسن حضور داشتند ساختمان بسیار مستحکمی بود که بمب ها به محل استقرار ایشان نرسید، ولی در هر صورت بنای دشمن بر دشمنی است و آنها بر اساس نفوذ مطلع شدند که شهید سید حسن در آنجا نفوذ دارد و به همین دلیل سعی کردند که شش برج بزرگ را منهدم کنند و نقاط خروجی مکان را نیز زدند که منجر به این جنایت بزرگ شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: خداوند متعال فرمودند که وقتی به نقطه اجل می رسد حتی یک لحظه تاخیر و تعجیل نمی شود. حال اینکه دشمن بیاید تحلیل های خود را در میان ما مطرح کند و آن را از زبان ما ساری و جاری کند امر جالبی است. وقتی که ایران وعده صادق یک را انجام داد طبیعی بود که به ما حمله نکند ولی روزانه به لبنان حمله می کرد. برخی از مفسدین در شبکه های خارجی و آن شخص مفسد در شبکه العبریه(العربیه) دو روز پیش از شهادت سید حسن نصرالله بیان کرد که ایران تو رو فروخته و وصیت خود را انجام بده. صهیونیست ها به شدت مراقب بودند که کوچکترین ردی که از ایشان پیدا کنند ایشان را هدف قرار دهند ولی این افراد تلاش می کردند که در جبهه مقاومت رخنه کنند و حامیان انقلاب اسلامی را مایوس کنند، درحالی که حزب الله میوه انقلاب اسلامی است. حتی این امر در جمع مردم و انقلابیون نیز مطرح شد و آنها دولت را مقصر جلوه دهند.

امام جمعه کرمانشاه یادآورشد: در ایام که فاصله شهادت اسماعیل هنیه تا شب عملیات وعده صادق ۲ شاهد دروغ پراکنی گسترده صهیونیست ها بودیم. اینکه جدولی را طراحی کنند و تصاویری از فرماندهان حزب الله و جبهه مقاومت را بیاورند و روی برخی علامت ترور بزنند یک جنگ روانی است. در شرایط جنگ روانی دشمن مردم عزیز ایران باید عنایت داشته باشند که نباید قدرت و جایگاه و عظمت خود را فراموش کنیم و نه ضعف و پیچارگی دشمن را. این مطلب بسیار روشن است که رژیم صهیونیستی همچنان حریف حماس که یک گروه دست خالی محاصره شده است، نمی شود. آنها اصلا در این حد و اندازه نیستند که بخواهد با کشور قدرتمندی چون ایران اسلامی که قدرت اول منطقه است و بسیاری از کشورها در صف خرید تجهیزات دفاعی آن هستند بجنگند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: امروزه جبهه مقاومت در اوج قدرت است و رژیم صهیونیستی نیز از همیشه ضعیف تر است. هیچ زمانی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به قدرت و تسلط و اشراف و توانمندی امروز نبوده است و هیچ گاه این رژیم به این فلاکت ودرماندگی نبوده است. هر آنچه در این فضا مطرح می شود برای جنگ روانی و دلسرد کردن و نا امید کردن مردم است.

وی افزود: عملیات وعده صادق ۲ عملیاتی افتخار آفرین بود که یک بار دیگر تمام هیمنه نظامی و اطلاعاتی و امنیتی و پدافندی آمریکا و همدستان آنها را از بین برد که عملیات اولیه را کامل کرد، زیرا ۹۰ درصد موشک ها در این عملیات به هدف خورد. امروز به سهم خود به عنوان عضو کوچکی از جامعه اسلامی و روحانیت و حوزه به نیروهای نظامی کشور تبریک می گوییم و از آنها تشکر می کنیم. شما دنیای اسلام و محرومین عالم را سر افراز کردید و شاخ استکبار جهانی را شکستید. اینکه یک فلسطینی بیان می کرد که پس از یک سال لبخند مردم غزه را دیدیم نشان دهنده این امر افتخار آفرین است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه بیان کرد: نباید فراموش کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی حول محور ولایت فقیه شکل گرفته و مشروعیت همه تصرفات کارگزاران نظام و سایر امور متکی به فقیه جامع الشرایط است. ما برای آخرت خود زنده هستیم زیرا دنیا که اصلا ارزش این امور را ندارد. خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند که وقتی به شما گفته می شود که برای خدا جهاد شوید به زندگی دنیا راضی می شوید؟ ولی متاع زندگی دنیا در مقابل آخرت بسیار کم و کوچک است.

امام جمعه کرمانشاه یادآورشد: اگر قرار باشد که اعمال و رفتار ما خدایی باشد باید تابع امر ولی فقیه باشیم. شهید سید حسن نصرالله الگوی ولایت مداری بود. ایشان به مرحوم آیت الله مصباح یزدی بیان کرده بودند که آنچه رهبری معظم می فرماید بر ما واجب است و آنچه را که ممنوع میکنند بر ما حرام است. هر جا که می فرمایند نظر من فلان امر است بر اساس نظر ایشان عمل می کنیم و هر جایی که احتمال می دهیم نظر ایشان این است که این امر انجام شود را انجام می دهیم و هرجایی که حس کنیم که نظر ایشان چنین امری نیست از انجام آن امور پرهیز می کنیم که مرحوم آیت الله مصباح به ایشان فرموده بودند که ولایت مداری صحیح همین کاری است که شما انجام می دهید.

آیا تأخیر در اجرای عملیات وعده صادق۲ باعث شهادت سید حسن نصرالله شد؟

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: کشور ما متکی به امر ولی فقیه است. در عملیات وعده صادق۲ شورای عالی امنیت ملی آن را مصوب کرد و همه می دانند که رئیس این شورا، رئیس جمهور است. درست است که آزادی اندیشه جزو ارکان قانون اساسی ما است ولی متاسفانه عده ای از این اصل سوءاستفاده می کنند و از بحث آزادی اندیشه به آزادی عمل در اظهار نظر به حدی می رسانند که آسیب های امنیتی به کشور وارد می کنند.

وی افزود: قاطعانه عرض می کنیم که تمام مسئولان نظام پشتوانه این امر هستند و اگر کسانی نظرات دیگری دارند که شامل موافقین و مخالفین هستند نظر محترمی دارند ولی سیاست راهبردی در نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی و حول محور ولایت است، ولی به همان سیاسیون هم عرض می کنیم که فضای جامعه ما فضای اسلامی و عزت ملی و سربلندی است، زیرا هشت سال برای این عزت جنگیدیم. ما تلاش کردیم که به دشمن بفهمانیم نسلی سربلندهستیم. سیاسیونی که احیانا اظهار نظرهای بزدلانه و مایوسانه و دشمن شاد کن می کنند بدانند که بدنه جامعه از آنها نفرت پیدا می کند. تاریخ ثابت می کند که عده ای در کوران این جنگ حساس دل مردم را خالی می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: نسل های بعدی قضاوت می کنند که این افراد به رغم آنکه چنین جایگاه و اقتداری را می شناختند این جبهه را تضعیف کردند. امیدواریم که این افراد به خود بیایند و با تلاش بیشتر در جبهه حق وارد شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha