دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
نشست بصیرتی

حوزه/ عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز مخاطب ما در مساجد و خانواده، همه شبهات را می‌شنوند و می‌خوانند، باطل امروز با سکوت فراموش نمی‌شود، بلکه گسترش می‌یابد، ائمه جماعات باید در مسجد به این شبهات پاسخ دهند و تبیین‌گر باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دوره آموزشی‌بصیرتی راه نصرالله به‌همت معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان رضوی با حضور ۳۰۰ امام جماعت در مسجد علی‌اکبری‌های مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حیدرزاده مسئول حوزه ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره شهید مقاومت، شهادت سربازان حضرت ولی‌عصر، سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان را تسلیت گفت.

در ادامه حسن رحیم‌پور ازغدی با ارائه تبیینی از راه سید حسن نصرالله و تحلیل مسائل منطقه، به بعضی از شبهاتی که درباره نقش ایران در لبنان، مذاهب غیرشیعه، انواع قومیت‌ها و مسائلی که در رسانه‌های دشمن مطرح می‌شود، پاسخ داد.

وی اظهار داشت: امروز مخاطب ما در مساجد و خانواده، همه شبهات را می‌شنوند و می‌خوانند، باطل امروز با سکوت فراموش نمی‌شود، بلکه گسترش می‌یابد، ائمه جماعات باید در مسجد به این شبهات پاسخ دهند و تبیین‌گر باشند.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سبک کار سید حسن نصرالله گرایش به شیعه و اسلام در غیرمسلمانان ایجاد می‌کرد و بعد از جنگ ۳۳ روزه موجی از شیعه‌شدن جوانان لبنانی راه افتاده بود، خود سید حسن نصرالله در این باره می‌گفت ما هرگاه مشکلی پیش می‌آید به کمک مردم می‌رویم و از دین و مذهب کسی سؤال نمی‌کنیم و به همه به یک اندازه کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: سید حسن قهرمان تاریخ عرب است و در کل جهان عرب یک نفر مثل او نیست، او اعجاز انقلاب اسلامی را به جهان عرب نشان داد و چنین افرادی الگو می‌شوند، می‌گفت اینکه مردم ما را قبول دارند به‌دلیل چیزی است که از امام خمینی یاد گرفتیم، صداقت با خدا، صداقت با خلق، صداقت با خود، ساده‌زیستی و مرگ‌باوری.

رحیم پور عنوان کرد: اسرائیل یک کشور نیست بلکه خط مقدم کل کشورهای غربی است و ناموس استعمار است و هرکس در آمریکا و اروپا رأی می‌آورد اول با اسرائیل بیعت می‌کند، اگر اسرائیل سقوط کند کل استعمار در کشورهای مسلمان از بین می‌رود و فلسطین کلید قفل جهان اسلام است.

وی اظهار کرد: جنگ جهانی سوم، سه فاز دارد، فاز اول هشت سال دفاع مقدس بود که کشورهای زیادی مقابل ما بودند و فاز دوم جنگ‌های ۱۰ سال اخیر در عراق و سوریه بود که همان کشورها دوباره مقابل ما بودند و اکنون نیز همان کشورها در مقابل جبهه مقاومت هستند و همه امکانات نظامی خود را استفاده کرده‌اند جز بمب اتم.

وی یادآور شد: دشمن در دو فاز اول از ایران شکست خورد و در این فاز نیز حتما شکست می‌خورد، زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید: حزب خداوند پیروز است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha