چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اندیشمندان و کارشناسان مجرب خواستار همکاری برای شناسایی تاریخ تملک در ایران شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه در نشست بررسی سیر نظام مالکیتی در ایران اظهار داشت: علاوه بر اینکه شناخت موضوع تاریخ تملک در ایران نیازمند برگزاری چندین همایش و نشست تخصصی است باید برای روشن شدن این مهم اسناد موجود تاریخی نیز مد نظر قرار گیرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مقاومت به خصوص شهید سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیه، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و قدردانی از اقتدار و پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیست و بیان اینکه آغار به کار سازمان ثبت به دهه سی بازمی‌گردد، افزود: بر اساس آیات قرآن کریم در پاسخ به دشمنان نباید سستی و کوتاهی کرد و پاسخ آنان را داد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: بر اساس سنت الهی زمین جایی برای ناپاکان نیست زیرا وعده خداوند وعده صادق است و زمین از وجود ناپاکان تهی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: آمریکا قابل مذاکره نیست زیرا که در طول تاریخ ثابت شده که آنها به هیچ عهدی پابند نیستند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر مواضع بر حق ایستاده و ان شاالله به قله خواهد رسید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ان شاالله در آینده نزدیک پیروزی نصیب مقاومت خواهد شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا مقاومت و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفت: یکی از شرایط وقف کردن برای واقفین داشتن مالکیت قانونی است که باید مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل ادامه داد: ممکن است در بحث مالکیت تاریخی اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما این موضوع نیازمند بحث و تبادل نظر فقهی و شرعی نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha