چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
دفتر تبلیغات اسلامی - وعده صادق 2

کارشناس رسانه تصریح‌کرد: پس از عملیات موفقیت‌آمیز "وعده صادق ۲" به‌هیچ‌وجه نباید از خطوط عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن غافل شویم.

دکتر معصومه نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: بعد از عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ و اذعان جهانی بر توفیق و تحقق اهداف طراحی شده برای این اقدام بزرگ و شجاعانه، بیش از پیش باید مراقب خطوط طراحان عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن باشیم که از آن جمله تلاش برای ایجاد انگاره و باور جنگ و ایجاد حس ناامنی در افکار عمومی به‌منظور گرفتن رفتار هیجانی و احساسی منفی در جامعه است.

وی افزود: از دیگر اهداف دشمن در این عرصه، تهییج و تشویش افکار عمومی با هدف هجوم آحاد جامعه برای ذخیره‌سازی اقلام مصرفی و اساسی و همچنین ذخیره بنزین برای مواجه کردن کشور با بحران اجتماعی و القای حس شرایط جنگی و خاص است، ضمن آن که از یاد نبریم دشمنان همچنین در پی ایجاد حس ترس و ناامنی و تلاش برای غلبه یافتن هیجان با انتشار اخبار ناامید کننده به خصوص در برخی از نقاط کشور هستند که دارای تأسیسات و زیرساخت های خاصی است

پژوهشگر رسانه همچنین گفت:تلاش برای القای روایت حمله ایران به مناطق مسکونی و مردم و ایجاد تشکیک درباره حمله به مناطق نظامی، همچنین تلاش برای ارائه تصویر وارونه شده و وحشت از ایران به‌جای اقتدار و سانسور تصاویر وحشت مسئولان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی، تمرکز بر ایران‌هراسی و ارائه تصویر جنگ طلبی ایران برای ایجاد اجماع جهانی علیه کشور و نیز انتشار اخبار اقتصادی منفی و ارائه آمار منفی و سقوط در انواع بازارها در کشور برای انتقال اضطراب اجتماعی از دیگر خطوط عملیات رسانه ای و روانی دشمن در مقطع کنونی است.

نصیری تأکید کرد:اخبار در این شرایط، مبتنی بر انواع تکنیک‌ها و سناریوهای عملیات رسانه‌ای و نرم طراحی می‌شود و لذا اولین و مهم‌ترین نکته، پرهیز از زودباوری و غلبه احساسات به‌ویژه ترس و اضطراب است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر دشمن به دنبال کوچک سازی و خفیف سازی حمله صورت گرفته و القای دروغ ردگیری همه موشک‌هاست در حالی که رسانه‌های معتبر در حال پخش مستقیم برخورد موشک‌ها بودند.

مدرس رسانه افزود: تلاش مضاعف برای ایجاد مسیرهای انحرافی در ذهن مردم و ارائه گزارش در قالب میزگردها با این محوریت که هزینه‌های نظامی ایران چگونه تأمین می‌شود و... با هدف ایجاد دوقطبی در جامعه از دیگر برنامه های دشمن است، ضمن آن که آن ها به دنبال تلاش برای بازگرداندن اعتبار به گنبد آهنین با تکرار کلید واژه «رهگیری» شدن موشک‌ها هستند و حال آن که قدرت بالای نظامی ایران در قضیه اخیر بر مردم دنیا و رسانه های جهانی آشکار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha