پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
اجتماع "لبیک یا خامنه‌ای" در حرم حضرت معصومه(س)

اجتماع "لبیک یا خامنه‌ای" و بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله با مداحی میثم مطیعی، مهدی رسولی و سید رضا نریمانی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ادامه سلسله برنامه های اجتماع "لبیک یا خامنه‌ای" و بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله، شب گذشته یکی دیگر از این برنامه‌ها با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مرثیه سرایی حاج میثم مطیعی، حاج مهدی رسولی و حاج سید رضا نریمانی و با حضور پرشور مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

خروش حوزویان و مردم قم به خوانخواهی سید مقاومت + فیلم و عکس

اجتماع کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون»، «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد - ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» و ... آمادگی خود را برای اعزام به لبنان و جهاد علیه رژیم خونخوار و کودک‌کش صهیونیستی و حامیان جنایتکارش اعلام کردند.

فیلم | مرثیه سرایی حاج مهدی رسولی در سوگ سید مقاومت

آماده جهادیم

زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) همچنین آمادگی خود را برای اعزام به لبنان و جهاد علیه رژیم خونخوار و کودک‌کش صهیونیستی و حامیان جنایتکارش اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

حوزه علمیه تا آخرین نفر و قطره خون پای مقاومت ایستاده است

رفیعی: شهادت بهترین هدیه الهی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی هم در این اجتماع بزرگ با بیان اینکه شهادت مقامی است که انبیا و اولیای خدا از خدا می‌خواستند، اظهار داشت: شهادت بهترین چیزی است که خداوند به بهترین بندگان خود می‌دهد.

 وی با بیان اینکه اگر کسی اخلاق و ویژگی‌های شهدا را داشته باشد در حکم شهید است، گفت: افرادی مانند شهید سید حسن نصرالله شهید شدند، زیرا شهید زندگی کردند و اخلاق شهدا را داشتند؛ افرادی شهید خواهند شد که مانند شهدا زندگی کنند.

ویژگی های شهدا

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ویژگی‌های افرادی که شهید شدند، ابراز داشت: اولین ویژگی شهدا وارستگی و عدم وابستگی به دنیا است، شهید مطهری می‌گوید شهید کسی است که یک روح بلند و هدف مقدس دارد و در راه عقیده کشته شده؛ شهید برای خودش کاری نکرده و در راه حق و حقیقت و فضیلت قدم برداشته است.

 وی دومین ویژگی شهدا را درخواست حقیقی شهادت دانست و گفت: برخی افراد درخواست غیرحقیقی برای شهادت دارند و از روی نفاق می‌گویند ما عاشق شهادت هستیم، افرادی بودند که بعد از جنگ بدر می‌گفتند حیف شد و ما توفیق نداشتیم شهید شویم، ولی وقتی جنگ احد فرارسید و پیامبر (ص) به سراغشان فرستاد، اما گفتند ما می‌خواستیم با شهدای بدر بجنگیم و شهید شویم و با این بهانه از رفتن به جهاد امتناع کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی سومین ویژگی شهدا را غیرت و تقید دینی دانست و گفت: انسان زمانی توفیق شهادت پیدا می‌کند که مقید به احکام دین باشد، در وصیت‌نامه شهدا اکثرشان سفارش به حجاب و نماز کرده‌اند و تبعیت از ولی‌فقیه کرده‌اند؛ تبعیت از فقیه و ولایت‌مداری از دستورات اکید دینی است و شهدا در این زمینه ممتاز بودند.

حمله به رژیم صهیونیستی مسئولیت‌پذیری ایران را نشان داد

 وی گفت: چهارمین ویژگی شهدا مسئولیت‌پذیری است، مگر می‌شود که ما صحنه‌های جنایت صهیونیست‌ها را ببینیم و هیچ اثری در ما نداشته باشد، اینکه جمهوری اسلامی در این شرایط سخت هزینه‌های بالای حمله نظامی و تبعات آن را می‌پذیرد و حاضر می‌شود در مقابل دشمن بایستد نشان از حس مسئولیت‌پذیری ایران دارد؛ امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمود شما نه‌تنها در برابر انسان‌ها مسئول هستید، بلکه نسبت به سرزمین‌ها و حیوانات هم مسئول هستید.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت پنجمین ویژگی شهدا را وفای به عهد دانست و گفت: اگر کسی با این ویژگی‌های زندگی کند ولو در رختخواب از دنیا برود شهید از دنیا رفته است؛ خداوند مقام بلندی به شهدا داده است و در روایت داریم که یک درب بهشت مخصوص شهدا است و آن‌قدر مقامشان بلند است که در روز قیامت حق شفاعت دارند.

فیلم| مرثیه سرایی سیدرضا نریمانی در عزای مجاهد کبیر

ببینید:

فیلم| خروش حوزویان و مردم داغدار قم در پی شهادت سیدحسن نصرالله

پس از شهادت مظلومانه مجاهد کبیر و شخصیت با عظمت شهید سید حسن نصرالله، هرشب اجتماع بزرگ "لبیک یا خامنه‌ای" و بزرگداشت سید و سالار مقاومت با حضور سخنرانان و مداحان مشهور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی جهاد در اجتماع "لبیک یا خامنه‌ای" / فرمانده منتظر فرمانیم + فیلم و عکس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha