پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
زط

حوزه/ حسین، راهی را به سنگینی مصائب دلسوختگان شریعت انتخاب کرد که همان تبلیغ دین اسلام بود و حجره اش میکده ناب علوم آل محمد(ص) شد تا در زیر سایه معرفت و عنایت آن آسمانی زمین نشین، همنشین خوبان و خوبی ها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شهید روحانی «حسین حمدیان» که زندگانی اش سراسر شور و حلاوت بود در سال ۱۳۴۱ آن روز که چشمان دلربای پیر خمین به ایامی دور بود و انتظار به دنیا آمدن سربازان خویش را می کشید و دست تقدیر در شهرستان کاشان ارمغانی بهاری فرستاد تا نه چندان دور با زندگی و مرگ سرخ خویش رهبر را یاری نماید..

طلبه شهید حسین حمدیان در میان شادی نشاط اهل خانواده چشم به جهان گشود و پدر، نغمه دلخوش توحید را در گوشش زمزمه کرد، پس از گذراندن دوران دبستان وارد دبیرستان امام خمینی(ره)پ هلوی سابق شد و دیپلم خود را دریافت کرد او در خودسازی کوشا بود و در بین محصلین به خوبی یاد می شد در اوج انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، همگام با امت مسلمان ایران در تظاهرات افشاگری ها علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت می کرد و از اطمینانی که برادران به او داشتند او مسئول تکثیر اعلامیه ها خبردار می کردند حسین راهی را به سنگینی مصائب دلسوختگان شریعت انتخاب کرد که همان تبلیغ دین اسلام بود و حجره اش میکده ناب علوم آل محمد(ص) شد تا در زیر سایه معرفت و عنایت آن آسمانی زمین نشین، همنشین خوبان و خوبی ها شود .

ایشان با شور و نشاط علمی در مدرسه علمیه آیت الله یثربی کاشان ثبت نام کرد بر سر سفره بی انتهای فقه جعفری نشست تنها روزهای جمعه به خانه می آمد به دلیل هوش و استعداد سرشاری که داشت مدارج ترقی در علوم حوزوی را مدت پنج سال تحصیل با اتمام سطح یک به سرعت طی کرد.

۲ بار به جبهه‌ها اعزام شد و از آنجا که خیلی جبهه غرب را دوست داشت راهی سنندج شد روزها پاسدار بود و شب‌ها بحث هنر و تبلیغ دین می‌کرد.

در همان پادگان سنندج بود که به شدت مجروح شد و در تاریخ ۳۰ فروردین سال ۱۳۶۲ بر اثر خونریزی شدید معده در بیمارستان توحید سنندج به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha