پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
چهارمین مهرواره نامه‌نگاری

حوزه/ چهارمین مهرواره نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهیده سهام خیام امروز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، چهارمین مهرواره نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهیده سهام خیام امروز به همت کانون پرورس فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در اهواز برگزار شد.

حسن نورانی، در این مهرواره که با حضور جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد، ضمن تبریک عملیات وعده صادق ۲ توسط نیروهای مسلح، اظهار کرد: یکی از صحنه‌های زیبای دیشب خوشحالی کودکان فلسطینی در هنگام دیدن موشک‌هایی بود که به سمت اسرائیل شلیک می‌شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، با بیان اینکه همه مظلومان دنیا نگاه و امیدشان به ایران است، افزود: امروز دور هم جمع شدیم تا با یکی از دانش‌آموزان بهشتی و خوب آشنا شویم و باید آن را الگوی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شهیده سهام خیام همچون دیگر شهدا با شجاعت جلوی دشمن ایستاد و سر خم نکرد و باعث عزت و افتخار و ابروی ما شد، اضافه کرد: اگر امروز شما در آرامش قرار دارید و به راحتی درس می‌خوانید به خاطر جانفشانی شهدا و ایثارگران در برای دفاع از کشور بود.

نورانی، با اشاره به اینکه نباید شهدا را فراموش کنیم، تصریح کرد: وظیفه شما دانش‌آموزان برای قدردانی از شهدا این است که خوب درس بخوانید، پیشرفت کنید و آینده کشور را بسازید.

سهام خیام دانش‌آموزی ۱۲ ساله در شهر هویزه بود و در دوران دفاع مقدس یک روز هنگام شستن ظرف‌ها در کنار رودخانه، با دیدن سربازان عراقی که شهرش را اشغال کرده و به مقدسات توهین می‌کنند، به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کند و آنها این دانش‌آموز را به رگبار می‌بندند و به شهادت می‌رسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha