پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 1189730
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
آیین اختتامیه سومین دوره بصیرت کارکنان پایور و بازنشسته ها در منطقه پدافند هوایی شمال شرق 

حوزه/ حجت الاسلام خیرمحمدی گفت: نهاد خانواده، اصلی‌ ترین رکن جامعه، زمینه‌ ساز خوشبختی انسان‌ هاست و از این رو اسلام عنایت ویژه‌ ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، آیین اختتامیه سومین دوره تعالی و بصیرت افزایی ویژه کارکنان، خانواده ها و بازنشستگان، با حضور حجت الاسلام محمد خیرمحمدی معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، حجت الاسلام محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق و جمعی از فرماندهان منطقه به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق برگزار شد.

معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم به نقش خانواده در شکل دهی شخصیت افراد و ایجاد روابط حسنه در جامعه اشاره کرد و گفت: خانواده به عنوان اولین و مهم‌ ترین کانون اجتماعی، محیطی را فراهم می‌کند که در آن فرزندان مهارت‌ های ارتباطی، همدلی، احترام متقابل و حل تعارض را می‌آموزند.

وی افزود: با تقویت روابط خانوادگی و ایجاد خانواده‌ های سالم، می‌توان به جامعه‌ ای سالم‌تر و با روابط انسانی بهتر دست یافت.

حجت الاسلام خیرمحمدی، خانواده سالم را مبنای جامعه سالم دانست و تصریح کرد: خانواده، مهمترین جایگاه تربیتی بشر و ظهور عواطف انسانی و رکن جامعه است و کمرنگ شدن و تزلزل ارزش های اخلاقی در خانواده، به متزلزل شدن جامعه منجر می شود.

وی با اشاره به نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که خانواده‌ های سالم و با ثبات، نقش مهمی در کاهش آسیب‌ های اجتماعی ایفا می‌کنند و فرزندانی که در خانواده‌ های سالم بزرگ می‌شوند، کمتر در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرند.

معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان هدف از برگزاری چنین دوره هایی را افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها در مقابل آسیب های اجتماعی و فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: نهاد خانواده، اصلی‌ ترین رکن جامعه، زمینه‌ ساز خوشبختی انسان‌ هاست و از این رو اسلام عنایت ویژه‌ ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد دارد.

گفتنی است دوره بصیرت ویژه کارکنان و خانواده ها به مدت 3 روز با موضوعات سبک زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، مهارت های بعد از ازدواج و سواد رسانه در این منطقه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha