شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
تصاویر/ برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار داشت،:مهاجر الی الله،مبارزه در راه خدا و مبلغ فرهنگ دین ویژگی های ‌مهم علی بن باقر (ع) می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین که با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و اقشار مختلف مردم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) برگزار شد، به وجود بیش از ده هزار امامزاده در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای نسبت به علی بن باقر(ع) در مشهداردهال دارد، اظهار داشت: دلیل ماندگاری حماسه شهیداردهال، حضرت معصومه(س) و عبدالعظیم حسنی به خاطر تاثیرگذاری برکاتی است که در زندگی مومنین است.

وی به تأکید مقام معظم رهبری برحفظ و توجه ویژه به امامزادگان اشاره کرد گفت:به خاطر تاثیر نورانیت زیارت امامزادگان در زندگی ما باید آنها تکریم شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امامزادگان در تغییر،تحول، آرامش درونی و عفاف و حجاب ما تاثیرگذار می باشندتصریح کردامامزادگان به ما ارزش های دینی از جمله حجاب وعفاف ،ادب ،نظم ، طهارت و نماز را یاد می دهند.

سخنرانی مذهبی با بیان اینکه هرآنچه که در حرم های ائمه معصومین و امامزادگان انجام می دهیم ارزشمند است گفت: امام زادگان حرم ها و عبادت گاهها ارزش محسوب می شوند، لذا به خاطر این ارزش ها حجاب ها نیز حفظ می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه درحرم امام زادگان عقیده و اعتقادات مردم تقویت می شود افزود: در حرم امامزادگان به کسی کتک زده نمی شود ناسزا و بی حرمتی نمی شود.

سخنرانی مذهبی بااشاره به ابعادشخصیتی علی بن باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) از بین هفت فرزندش علی بن محمد بن باقر (ع) را که همانند جدش امام حسین (ع) به شهادت رسید برای تبلیغ دین به منطقه کاشان فرستاد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارداشت: مهاجر الی الله،مبارزه در راه خدا و مبلغ فرهنگ دین از مهمترین ویژگی های علی بن باقر (ع)است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha